بر اساس بررسی‌های اخیر؛

نیمی از مبتلایان به خار پاشنه پا دارای اضافه وزن هستند

بر‌اساس بررسی‌های اخیر نیمی از مبتلایان به خار پاشنه پا دارای اضافه وزن یا چاقی بوده و اصلاح عادات غذایی و ورزش سبک، راهکار اصلی و خوبی برای پیشگیری یا کمک به درمان این بیماری است.

هادی عبادی جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خار پاشنه پا ایجاد یک زایده استخوانی در پاشنه پا است که در برخی از موارد ممکن است بدون علامت بوده و تنها در صورت فشار مداوم و زیاد بر روی پاشنه پا، علائمی نظیر درد بر فرد مبتلا عارض شود. 

وی با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن از عوامل خطر بسیار مهم برای خار پاشنه پا محسوب می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر چاقی و اضافه وزن، ضربات مستقیم به پاشنه پا و ایستادن به مدت طولانی نیز موجب افزایش خطر ابتلا به خار پاشنه پا می‌شود. 

عبادی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های اخیر نیمی از مبتلایان به خار پاشنه پا دارای اضافه وزن یا چاقی بوده و اصلاح عادات غذایی و ورزش سبک، راهکار اصلی و خوبی برای پیشگیری یا کمک به درمان این بیماری است. 

وی افزود: البته اصلاح عادات غذایی برای درمان خار پاشنه پا، بیشتر مربوط به افردی است که دچار چاقی و اضافه وزن بوده و در واقع این عامل خطر نقش اصلی در بروز خار پاشنه پا داشته است. 

عبادی گفت: پرهیز از وارد کردن فشار زیاد بر روی پاشنه پا، پوشیدن کفش‌های مناسب، پرهیز از ایستادن و دویدن به مدت طولانی و مصرف دارو زیر نظر پزشک، از دیگر راهکارهای درمان خار پاشنه پا است. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار