اداره مالیات آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفت

اداره مالیات آمریکا اذعان کرد در پی حمله هکرها به پایگاه اینترنتی این اداره، اطلاعات مالیاتی حدود ۱۰۰ هزار نفر سرقت شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، اداره مالیات آمریکا روز سه شنبه اذعان کرد هدف حمله سایبری قرار گرفته است که این امر به سرقت اطلاعات مالیاتی حدود ۱۰۰ هزار نفر از مالیات دهندگان منجر شده است.

عاملان این حمله ابتدا از طریق یک منبع نا‌شناس، اطلاعات شخصی را از قبیل تاریخ تولد، آدرس و شماره تامین اجتماعی به دست آورده و سپس از طریق آن به خدمات برخط اداره مالیات دسترسی پیدا کردند.

اداره مالیات آمریکا در بیانیه با اعلام اینکه این ماجرا احتمالا بین ماه فوریه تا اواسط ماه مه روی داده است، تصریح کرد: «آن‌ها از طریق یک منبع خارجی، اطلاعاتی را که برای عبور از روند شناسایی لازم بود، به دست آوردند. برخی از این سوالات به موضوعات خاص مربوط می‌شود که تنها خود فرد مالیات دهنده می‌تواند پاسخگوی آن باشد.»

به گفته این منبع حدود ۲۰۰ هزار حمله انجام و نیمی از آن‌ها به سرقت اطلاعات و داده‌ها منجر شده است. اداره مالیات آمریکا خاطر نشان کرد سامانه اعلام بر خط مالیات دچار اختلال نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار