دیپلمات ایرانی در گفتگو با اسپوتنیک:

ایران هرگز برای یمن سلاح ارسال نکرده است

یک دیپلمات ارشد ایرانی ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب و اعلام کرد تهران لزومی به انجام این کار نمی‌بیند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ یک دیپلمات ارشد ایرانی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد: ایران هرگز تسلیحات در اختیار یمن قرار نداده است؛ زیرا این کشور ذخایره تسلیحاتی فراوانی در اختیار دارد و به دریافت محموله‌های تسلیحاتی از خارج نیاز ندارد.

«محمد علی‌بک»، رئیس اداره دوم خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه ایران، در اینباره گفت: در ازای هر شهروند یمنی، دست کم سه قبضه سلاح در این کشور وجود دارد که در ذخایر تسلیحاتی داخلی این کشور نگاه داشته می‌شود.

وی افزود: «جمهوری اسلامی هرگز تسلیحاتی در اختیار یمن قرار نداده است. ایران لزومی به انجام این کار نمی‌بیند.»

علی بک در این باره گفت: «آنهایی که از اوضاع یمن اطلاع دارند، متوجه می‌شوند که ارسال تسلیحات به این کشور، یک افسانه است. به نظر می‌رسد کشورهایی که ایران را متهم می‌کنند، تلاش دارند تا اشتباهات و ناکامی‌های خود را در این قضیه بپوشانند و مسئولیت را متوجه دیگر کشورهای منطقه کنند.»

این دیپلمات ارشد ایرانی افزود: سازمان ملل و دبیر کل این سازمان به منظور ایفای نقشی مهم در پایان دادن به بحران کنونی یمن، نباید از سیاست‌های کشورهای قدرتمند پیروی کنند و باید در این خصوص از جانبداری خودداری نمایند.

علی بک گفت: «ما تاکید می‌کنیم گفتگو‌ها باید در سطح داخل یمن و بدون مداخله قدرت‌های خارجی انجام شود. ما اطمینان داریم که گروه‌های یمنی تنها بدون مداخله قدرتهای خارجی می‌توانند به توافق دست پیدا کنند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۵:۳۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
اما دور از مردانگی است که آنها را تنها بگذارد.امیدوارم چندصد نفری از سربازان آقایمان مهدی (عج) در حال آموزش تاکتیک نظامی باشند.هرچند برادران حوثی ما خود تجربه ی کاملی از جنگ پارتیزانی دارند.
آخرین اخبار