آیت الله علوی گرگانی:

تقوی الهی موجب پاک شدن رذایل اخلاقی می شود

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حضور در لباس روحانیت کار سختی نیست اظهار کرد این بسیار مهم است که انسان بتواند به شرایط اهل علم عمل کند و به کمال برسد و خداوند متعال ویژگی و شرایط اهل علم را دارا بودن تقوا دانسته و پس از تقوا باید به دنبال فراگیری علم رفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم :آیت‌الله علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج)استان خراسان شمالی از اهمیت شغل طلبگی گفتند و اظهار داشت: یک طلبه از وظیفه سنگینی در جامعه برخوردار است و باید به خوبی از عهده وظیفه آن بر بیاید تا شخص مفیدی برای جامعه باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: طلبه باید از دروغ و خیانت دوری کند و بپرهیزد و باید دارای ویژگی های اخلاقی وقار و حلم و تقوا باشد و درکنار آن علم خویش را افزایش دهد و مشغول تحصیل علوم دینی شود.

وی با بیان اینکه طلاب باید خدا‌شناس باشند گفت: انسان اگر معرفت خود را افزایش دهد فقط خداوند را می‌بیند و در همه کار‌ها خدا را ناظر اعمال خویش می‌داند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: علم را فرابگیرید و آن را به حلم و بردباری زینت بدهید، فراگیری علم از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است،شخص روحانی هادی مردم است طلاب باید مراقب اعمال و رفتار خویش باشند و دارای حلم و بردباری باشند و در مسیری که انتخاب کرده‌اند دچار تردید نشوند.

وی با بیان اینکه طلاب باید اهل تزکیه باشند گفت: قدم روحانی قدم پیامبر(ص) است طلاب باید رفتار و کردارشان همانند پیامبر (ص) باشد پس باید رفتار پیامبرگونه داشته باشد و به دنبال علم و کمال باشد و در برابر مشکلات و هجمه‌ها مقاوم باشند تا موفق شوند.

وی درپایان تصریح کرد: طلاب باید اهل نماز شب باشند تا به معنویت برسند زیرا خواندن نماز شب را خداوند برای پیغمبر(ص) واجب و برای سایر افراد مستحب و برای اهل علم مستحب مؤکد کرده است. نماز شب سبب می‌شود تا انسان به نفس خویش مسلط شود و از گناه دوری کند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.