تبریز؛

لزوم استفاده از سیلاژ علوفه در گاوداریهای شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر، استفاده از سیلاژ علوفه در گاوداری‌های شهرستان اهر لازم دانست.

مهندس محمد اسدی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز،  گفت: از سیلاژ علوفه می‌توان در مقاطع بحرانی ( پدافند غیرعامل ) در گاوداری ها مورد استفاده قرار داد.

وی، افزود: در راستای اقتصادی نمودن تولید محصولات دامی و به خصوص شیر خام و باقی ماندن در عرصه رقابت، گاوداران  محترم حتماً از جیره‌های فرموله در تغذیه دام‌ها استفاده کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر، افزود: یکی از ارقام مواد غذایی که نقش مهمی در تقلیل قیمت تمام شده محصولات دامی و به خصوص شیرخام ایفای نقش می کند استفاده از سیلاژ علوفه و به خصوص سیلاژ ذرت می باشد که خوشبختانه هم در خود شهرستان اهر کشت می گردد و هم در مغان کشت می گردد و دسترسی به آن آسان می‌باشد و توصیه می گردد که دامداران محترم از آن در تغذیه دام ها استفاده نمایند و در این راستان کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر، آمادگی لازم برای ارایه مشاوره‌های فنی را دارند.

وی، گفت: دامداران شهرستان اهر به لحاظ دسترسی به مراتع، رغبت بیشتری به این امر نداشته اند که در سال های اخیر، با ترویج موضوع سیلوسازی و استفاده از سیلاژ علوفه در راستای ذخیره سازی علوفه برای مقاطع بحرانی ( پدافند غیرعامل ) به طور چشمگیری افزایش یافته است.

اسدی، گفت: سالانه بیش از 36 هزار تن شیر خام و بیش از 5 هزار و 600 تن گوشت قرمز در شهرستان اهر می شود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.