ریابکوف: تحریم‌ها مهمترین موضوع مورد اختلاف در توافق هسته‌ای ایران است

نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران، لغو تحریم ها را مهمترین موضوع مورد اختلاف در توافق هسته‌ای ایران و 1+5 دانست.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "سرگئی ریابکوف،" مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران، مذاکره بر سر لغو را مهمترین موضوع مورد بحث در مذاکرات ایران و 1+5 دانست. وی تاکید کرد لغو تحریم‌های اقتصادی ایران، هنوز یک مساله اختلافی در امضای توافق جامع هسته‌ای است.

"ریابکوف" در نشست وین گفت: برای ما، مهمترین موضوع سرعت و زمان لغو تحریم های تسلیحاتی، تعیین ماهیت بی سابقه توافقنامه آماده شده و تعهد برای اجرای درخواست های شورای امنیت سازمان ملل و نظارت بر روند اجرای آن در همه مراحل تصمیم گیری پس از دستیابی به توافق خواهد بود.

مدیران کل سیاسی گروه 1+5 احتمالا اوایل ژوئن (اواسط خرداد)  دیدار و گفتگو خواهند کرد تا مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران را ادامه دهند.

"ریابکوف" در ادامه افزود : با توجه به اینکه روند مذاکرات تا روز جمعه چگونه ادامه یابد، هفته آینده می‌توانیم در انتظار خبرهای خوبی درباره توافق هسته‌ای باشیم. 

ایران و گروه 1+5، 2 آوریل (13 فروردین) به تفاهم هسته‌ای اولیه‌ دست یافتند. طبق این تفاهم، برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.آمریکا و قدرت های جهانی در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای تا پایان ژوئن ( 9تیر) هستند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار