حاشیه نگاری باشگاه خبرنگاران از یک همایش؛

از دوپینگ حجاریان و عبدی برای اصلاحات تا ادعای بشکه سواری در دولت‌های نهم و دهم

عبدی در سخنرانی خود در میان دانشجویان، به مساله‌ای عجیب اشاره کرد و گفت: در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ هر یک از اعضای هیئت دولت روی بشکه نفت نشسته بودند! حجاریان هم طی بیانیه‌ای از خجالت هاشمی رفسنجانی درآمد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، سالن اجتماعات چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران، امروز میزبان طیف‌های مختلفی از دانشجویان بود که آمده بودند  با حضور در برنامه "2 خرداد تلاقی جمهوریت و مشروطیت" نقد و نظرات "سعید حجاریان" و "عباس عبدی" دو فعال اصلاح طلب را در فضای دانشگاهی بشنوند.


از دوپینگ حجاریان و عبدی برای اصلاحات تا ادعای بشکه سواری دولت‌ نهم و دهم


این برنامه البته حواشی بیشتری نسبت به متن داشت، ورودی سالن برگزاری همایش سه پایه‌هایی طراحی شده بود که بر روی آنها بریده‌های جراید دهه 70 خودنمایی می‌کرد و جالب این که همین تابلوها، به عنوان نمادی برای طرح شعار مورد توجه برگزار کنندگان، قرار گرفته بود.

در حین سخنرانی هر یک از این افراد، مدام شعارهایی متناسب با سمت و سوی فکری آنها از سوی برخی دانشجویان مطرح می‌شد و در مقابل هم عده دیگری از دانشجویان به طرح شعارهایی علیه صحبت‌های دو سخنران می‌پرداختند.

البته انتخاب بریده جراید بی هدف انجام نشده بود و عناوین خبری آن دهه شامل: "امنیت کشور در گرو برخورد صادقانه با مردم است" ،روزنامه سلام توقیف شد!"، کرباسچی:هیچ یک از اتهامات را قبول ندارم" و ...بر روی تابلوها خودنمایی می‌کرد.

امید بذر هویت ماست

یکی از مهمترین نکاتی که در همایش به چشم می‌خورد، شال‌هایی رنگی بود که برخی دانشجویان دختر و پسر  دور گردن خود  انداخته بودند و پلاکاردهایی در دست آنها بود که این جمله را نشان می‌داد:"امید بذر هویت ماست".

همخوانی سرود یار دبستانی من

دانشجویان همزمان و پیش از آغاز مراسم سرود یار دبستانی من را همخوانی می‌کردند که البته این سرود در طول مراسم باز هم تکرار شد و البته سخنرانان هم از آن استقبال کردند.

احساساتی شدن مجری و واکنش حضار

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ تصاویری از رئیس دولت اصلاحات هم در سالن به چشم می‌خورد که سخنرانان مدام به آن تصاویر اشاره و  حرف‌های خود را مستند به آن دوره مطرح می‌کردند و البته با شعارهایی معطوف به آزادی برخی افراد از سوی دانشجویان تشویق می‌شدند.

برخی حضار با دکلمه خوانی مجری مراسم با عنوان "ما به خرداد پرحادثه عادت داریم" احساساتی شدند و مراسم از فضای نقد و سخنرانی، به فرصتی برای تشویق، هورا کشیدن و به اصطلاح امروزی تخلیه روحی روانی شدن دانشجویان تبدیل شد.

در این میان، مجری مراسم از دوران سیاسی دولت‌های نهم و دهم به عنوان زمستان سرد یاد کرد.
 
تعبیر دولت احمدی‌نژاد به زمستان بی‌حاصل منصفانه نیست 
 
بعد از پایان ابراز احساسات طولانی مجری و حضار، بالاخره نوبت به سخنرانی رسید و عباس عبدی به عنوان یکی از دانشجویان تسخیر کننده سفارت آمریکا و فعال اصلاح طلب؛ پشت تریبون قرار گرفت و در ابتدای سخنان خود تذکری به مجری مراسم داد و گفت: تعبیر دولت احمدی‌نژاد به زمستان سرد و بی‌حاصل منصفانه نبود، چون زمستان منافعی برای مردم دارد، اما دولت احمدی‌نژاد از این منافع نیز بی‌بهره بود! 
 
وی در سخنرانی خود به مساله حاکمیت قانون اشاره و مدعی شد که این مساله در دوران اصلاحات پررنگ تر بوده که در دوره‌های بعد رفته رفته افول کرده است!

 بشکه نفت سواری دولت‌های گذشته!!

عبدی البته در ادامه سخنرانی خود به یک مساله عجیب دیگر هم اشاره و ادعا کرد در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ هریک از اعضای هیئت دولت روی بشکه نفت نشسته بودند!!

انتقاد به دولت اصلاحات
 
البته موج انتقاد عباس عبدی، دولت اصلاحات را هم بی نصیب نگذاشت و تاکید کرد: این دولت هم برنامه خوبی برای نفت نداشت، گویا دولت اصلاحات به خوبی بشکه سواری نفتی را یاد نگرفته است!

عضو شورای جبهه مشارکت ایران اسلامی نقاط ضعف دیگر دولت اصلاحات را شکاف درونی میان اصلاح طلبان و کاهش حاکمیت قانون ذکر کرد و ادامه داد: این دلایل باعث شد در انتخابات ۸۴ دولتی به شدت متفاوت با دولت اصلاحات روی کار بیاید.  

پخش کلیپ آخرین لحظات حیات امام راحل

در ادامه این مراسم کلیپ، تصاویر مربوط به آخرین لحظات حیات معمار کبیر انقلاب و رحلت جانسوز وی در فضا طنین انداز شد، بخش دیگری از این کلیپ فعالیت‌ها و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ را به تصویر می‌کشید که رئیس جمهور اصلاحات و حجت‌الاسلام ناطق نوری به عنوان رقبای جدی آن انتخابات مطرح بودند؛ البته کلیپی هم از فتح خرمشهر و با یادی از شهید جهان آرا، پخش شد.
 
طنین شعار مرگ بر رئیس دولت اصلاحات فتنه گر

در ادامه، تصاویر ترور نافرجام سعید حجاریان و تیتر روزنامه خرداد مبنی بر اینکه گلوله‌ای که اصلاحات را هدف قرار داد، به تصویر کشیده که با شعارهای یکی از دانشجویان مواجه شد که تکرار می‌کرد: «رئیس دولت اصلاحات، فتنه گر لیبرالیسم».

سپس تصاویر ثبت نام یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ که رئیس جمهور اصلاحات نیز وی را همراهی می‌کرد، پخش شد که باز هم انبوهی از شعارهای موافق و مخالف فضا را پر کرد.
 
در ادامه، تنها صوت مربوط به حمله کوی دانشگاه در سال ۸۸ پخش شد و عنوان شد این تصاویر به اصرار مسئولین دانشگاه حذف شده است.  
 
واکنش دانشجویان به پخش اظهارات ظریف

در ادامه مراسم کلیپ دیگری مربوط به نشست خبری ظریف در وین پخش شد که برخی دانشجویان در اعتراض نسبت به سخنان ظریف شعار می‌دادند که؛ به وزیر خارجه بگویید طی سه هفته سه بار تحریم‌ها، تشدید شد.  
 
حجاریان شهید زنده
 
بالاخره نوبت به سخنرانی "سعید حجاریان" از اعضای جبهه مشارکت و معروف به تئوریسین جریان اصلاحات رسید که حضار با شعارهای شهید زنده‌ای تو، قلب تپنده‌ای تو ... وی را تا قرار گرفتن مقابل تریبون همراهی کردند.

حجاریان که به تنهایی قادر به حرکت نبود به کمک سه نفر روی سن حاضر شد و البته بسیار بریده بریده نیز صحبت می کرد، اما با همین شرایط  هم فضا را برای طرح انتقادات تند علیه دولت‌های گذشته مساعد دید و گفت تا سال گذشته ما را به دانشگاه هم راه نمی‌دادند، گویا اوضاع بهتر شده است.

انتقاد اصلاحاتچی قلمه گو به صدا و سیما

این تئوریسین جریان اصلاحات که از اصولگراین دل خوشی هم ندارد، در ادامه رسانه ملی را به باد انتقاد تند و تیز گرفت و تاکید کرد: راستی‌ها کلی سایت دارند اما رسانه ملی را هم تصاحب کرده‌اند!

وقتی حجاریان هم از خجالت هاشمی رفسنجانی درآمد

در پایان این مراسم، یادداشت حجاریان توسط یکی از دانشجویان قرائت شد که این عضو جبهه مشارکت دولت هاشمی رفسنجانی را به باد انتقاد کوبنده گرفت و  از رقابت‌های انتخاباتی سال 76 به عنوان حماسه یاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار