هشدار روزنامه دولتی چین درباره وقوع جنگ با آمریکا

روزنامه دولتی چین هشدار داد در صورتی که آمریکا به اقدامات تحریک آمیز خود درباره دریای جنوبی پایان ندهد، جنگ با این کشور حتمی است.

به گزارش  سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه چینی گلوبال تایمز هشدار داد در صورتی که واشینگتن از اقدامات تحریک آمیز خود درباره دریای جنوبی چین دست برندارد جنگ با این کشور حتمی خواهد بود.

روزنامه گلوبال تایمز امروز در سرمقاله خود با انتشار این مطلب نوشت: چین مصمم است ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی را به پایان برساند. آمریکا از پکن خواسته است ساخت جزایر مصنوعی در آبهای مورد مناقشه را متوقف کند.

هشدار روزنامه دولتی چین درحالی بیان می شود که اخیرا تنش ها درباره ساخت و ساز در مجمع الجزایر اسپراتلی در دریای جنوبی این کشور افزایش یافته است. چین که با همسایگان خود بر سر دریای جنوبی اختلاف دارد، مدعی مالکیت بر بخش وسیعی از این دریا است. کشورهای برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز هرکدام ادعای مالکیت بر بخش هایی از این آبها را دارند. آمریکا به علت وجود اختلافات بر سر این منطقه خواستار توقف ساخت و ساز در مجمع الجزایر اسپراتلی شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار