امیر سرتیپ آراسته در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه دژبان ارتش:

عملیات بیت‌المقدس با کمترین تلفات انجام شد/ سرنگونی60 فروند هواپیمای دشمن/ عدم اعتماد به صدام کار درستی بود

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: عملیات بیت‌المقدس که بسیار سخت و نفس‌گیر بود با کمترین تلفات انجام شد و قریب به 20 هزار اسیر و یک فروند بالگرد از دشمن به غنیمت گرفته شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "ناصر آراسته" رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه دژبان ارتش که در پادگان امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهارداشت: عملیات بیت‌المقدس که بسیار سخت و نفس‌گیر بود با کمترین تلفات انجام شد و قریب به 20 هزار اسیر و یک فروند بالگرد از دشمن به غنیمت گرفته شد.

وی ادامه داد: در این عملیات که در 5 مرحله تقسیم شده بود، توفیقات بسیاری حاصل شد و قریب به 400 تانک عراقی منهدم شد و تجهیزات مدرن زیادی به غنیمت گرفته شد.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیادشیرازی با اشاره به عملیات بیت‌المقدس به عنوان مظهر وحدت نیروهای مسلح که پس از دفاع جانانه 35 روزه نیروهای ارتش، سپاه و بسیج مردمی انجام شد، یادآور شد: این عملیات در وسعتی قریب به 6 کیلومتر از هورالعظیم تا رود کارون و خرمشهر انجام شد.

امیر آراسته با اشاره به ویژگی‌های این عملیات اظهار داشت: عبور از رودخانه و دستگیری 20 هزار نفر در این عملیات به عنوان اسیر، سرنگونی 60 فروند هواپیما و آزاد شدن مهم‌ترین شهر یعنی خرمشهر در این عملیات از ویژگی‌های آن بود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیادشیرازی با اشاره به ویژگی‌های دژبانان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح یادآور شد: یگان دژبان با مدیریت و نظم خاص خود توانست 70 هزار اسیر را مدیریت کند.

وی با اشاره به این که کشورهای حاشیه خلیج فارس گفتند شما که خرمشهر را فتح کردید چرا آتش بس نمی‌کنید، گفت: هیچ کشوری به ما پیشنهاد صلح نداد و این در حالی بود که بیش از 2 هزار کیلومتر مربع از خاک کشورمان در اختیار دشمن بود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیادشیرازی با اشاره نوع تاکتیک جدیدی که در عملیات بیت‌المقدس به کار گرفته شد، خاطرنشان کرد: عدم اعتماد به صدام روش صحیحی بود چرا که وی دست به اسلحه برد و به ایران حمله کرد و 43 کشور از وی حمایت می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار