آخوندی:

آزادراه تبريز - بازرگان مسیر ترانزيتی آسيا به اروپا را تکميل می‌کند

وزير راه و شهرسازی گفت: آزادراه تبريز - بازرگان نقش مهمی در تقويت ترانزيت و توسعه تجارت در مسير شرق به غرب دارد و شبکه آزادراهی آسيا به اروپا را تکميل می‌کند.

آزادراه تبريز - بازرگان مسیر ترانزيتی آسيا به اروپا را تکميل می‌کندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ آخوندي امروز در مراسم آغاز عمليات اجرايي آزاد راه تبريز- بازرگان، افزود : اين آزادراه به طول 253 کيلومتر و در سه باند رفت و برگشت، با مشارکت دولت جمهوري اسلامي ايران و شرکت ترکيه اي ساخته مي شود که 65 درصد از هزينه هاي آن بر عهده شرکت ترکيه اي و 35 درصد بر عهده دولت جمهوري اسلامي ايران است.

وي اعتبار پيش بيني شده براي اجراي اين طرح  را 58 هزار ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: مدت زمان اجراي اين طرح در چهار مرحله ، پنج سال و دوره بهره برداري از آن به منظور بازگشت سرمايه، 18 سال پيش بيني شده است.

آخوندي دسترسي مطمئن  فعالان اقتصادي ترکيه  را به خليج فارس و دسترسي آسان ترانزيتي ايران به اروپا را از مزاياي اين طرح اعلام کرد.

وزير راه همچنين ديشب در جمع مردم سراب از پيشرفت 85 درصدي ساخت بيمارستان 220 تختخوابي سراب خبر داد و گفت : ساخت اين بيمارستان تا شهريور ماه امسال به اتمام مي رسد.

آخوندي افزود : بيمارستان 220 تختخوابي سراب تا چهار ماه آينده  براي  تجهيز،  به  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تحويل داده خواهد شد. 

وي گفت: براي اجراي اين طرح تا کنون 180 ميليارد ريال هزينه شده و براي اتمام آن نيز100 ميليارد ريال ديگر هزينه خواهد شد.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به احداث باند دوم جاده بستان آباد - سراب  نيز گفت: اين طرح بيش از 50 درصد پيشرفت دارد و 25 کيلومتر قطعه نخست از سراب تا روستاي بهرمان ، تابستان امسال به بهره برداري مي رسد.  

وي افزود: براي اجراي اين طرح تاکنون 140 ميليارد ريال هزينه شده و براي اتمام آن نيز به 400 ميليارد ريال ديگر نياز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار