دلبری کاربران با شکلک ها!

این روزها استفاده از"میم ها" یا به عبارتی (Meme)در بین کاربران مختلف برای بیان احساسات و اعلام نظر درباره مطلبی خاص در نرم افزارهای پیام رسان پرکاربرد شده است.

به گزارشسرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،با ورود نرم افزارهای پیام رسان به شبکه های اجتماعی،شکلک ها تبدیل به زبان تصویری مورد استفاده در بین کاربران این شبکه ها شده اند،به طوری که درک این تصاویر کوچک،اغلب در نرم افزار هایی مانند:واتس اپ،وایبر آسانتر از درک کلام است.این آمار برای 72 درصد افراد در سنین 25_18 سال صدق می کند.

در تصویر زیر به ترتیب پرکاربردترین شکلک ها نشان شده است.




تهدیدهای دوست داشتنی برای کلام-در حال کار


استفاده از این شکلکها اغلب جایگزین بیان واقعی احساسات کاربران شده است و اکثرا "میم ها" به بیان کلمات تاثیر گذار در گفتار ترجیح داده می شوند.اما هستند افرادی که از زبان راحت شکلک ها در پیام های خود استفاده نمی کنند به طوری که یک سوم افراد بالای 40 سال ترجیح می دهند فقط زبان نوشتار را در پیام های خود به کارگیرند.

تهدیدهای دوست داشتنی برای کلام-در حال کار

یکی از کارشناسان زبان شناسی گفت:سرعت رشد زبان شکلک ها هر روز رو به افزایش است و سرعتی باور نکردنی در پذیرش این زبان در بین کاربران را شاهد هستیم.

از آنجایی که بسیاری از کاربران استفاده به موقع از این شکلک ها را در بیان احساساتشان نمی دانند ممکن است با یک متن و دو شکلک،منظورشان به طور کامل تغییر کند و طرف مقابل دچار سوء تفاهم جدی شود.


تهدیدهایی دوست داشتنی برای کلام


شکلک ها به عنوان یک زبان بصری اختراع شده اند که پیش زمینه آن به زمان مصر باستان شباهت زیادی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار