قزوین؛

مخالفت سراج با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی

​رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: به جای اینکه یک نهاد جدید به مجموعه اضافه شود باید به کارکرد ها توجه و آن را تقویت کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛سراج در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان قزوین با اعلام مخالفت خود با ایجاد سازمان جدیدی به عنوان مبارزه با فساد اقتصادی ، گفت: اگر سازمانی با این نام بخواهد شکل بگیرد به ۳۱ دادستان و در مجموع به ۳۰۰ قاضی در استانهای کشور نیاز داریم که تأمین آن در کوتاه مدت عملی نیست.

​سراج یادآور شد: تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بار مالی دارد به طوری که باید حداقل ۵۰ درصد هزینه‌ها از درآمدهای بازرسی کل کشور تأمین شود که حداقل به دو سال زمان لازم دارد.

وی تاکید کرد: هیچ دلیلی ندارد ساختار جدیدی در این حوزه تشکیل شود، به جای اجرای کارهای پرهزینه و کم بازده، باید با بررسی نقاط ضعف و قوت سازمانی و اصلاح امور به دنبال کارهای کم هزینه بود.

​رییس سازمان بازرسی کل کشور، ​​برخورد با فساد را اولویت اول این سازمان اعلام کرد و گفت: این سازمان عزم خود را جزم کرده است تا امسال مبارزه جدی با فساد داشته باشد.

​سراج همدلی بین سه قوه را یادآور شد و افزود: این همدلی سبب می شود برخورد با فساد راحت تر از گذشته صورت گیرد.

سراج ، مقابله با عوامل و مصادیق فساد را رویکرد حاکم بر برنامه‌های سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد و گفت: پایش هدفمند در حوزه زمین از جمله جلوگیری از تصرف، تجاوز، تخریب و تغییر کاربری اراضی ملی، منابع طبیعی و کشاورزی و دریا خواری از اولویت ها بازرسی است.  
رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه کارکردگرایی را کم هزینه تر از نهادگرایی دانست و افزود: نهادگرایی یعنی از نو شروع کردن اما کارکردگرایی به معنای بررسی و اصلاح نقاط ضعف و قوت است.

سراج گفت: خوشبختانه قانون ارتقای نظام سلامت اداری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است که با موافقت شورای نگهبان می‌توان به دستاوردهای خوبی رسید و برخی خلأهای قانونی را برطرف کرد.

وی تغییر ذهنیت مردم، بازرسی دقیق، حسابرسی بموقع، ترمیم حقوق کارمندان و اصلاح ساختار اداری را از مهمترین راه‌های مبارزه با فساد اعلام کرد.

رئیس بازرسی کل کشور با تأکید بر تعامل این سازمان بازرسی با دستگاه‌ها در چارچوب قانون اظهار داشت: تلاش ما بر این است مدیران در راستای قانون عمل کنند. باید همه مسئولان خود را ملزم به اجرای قانون بدانند و قانون را به نحو احسن اجرا کنند.

حجت الاسلام عابدینی امام جمعه قزوین هم در این مراسم گفت: سازمان بازرسی باید برقرار کننده توازن بین قسط و عدل باشد.

روزبه استاندار هم گفت:با بازرسی مستمر دستگاه‌ها، میزان رضایتمندی مردم ارتقاء می یابد و باید سعی کنیم برای رضایت مندی مردم قدم برداریم.

وی افزود: کاهش فساد اداری به هر شکل ممکن و بالا بردن سطح رضایت مندی با بازرسی‌های مکرر و دقیق میسر خواهد شد.

انتهای پیام/س 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.