کارشناسان و تحلیل‌گران کانادایی اقدام اخیر دولت این کشور در ممنوعیت هر گونه انتقاد و تلاش برای انزوای رژیم صهیونیستی را بر خلاف اصول دموکراسی و آزادی بیان می دانند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، تصمیم جدید دولت کانادا در محکومیت گروه هایی که تحریم کالاهای اسرائیلی در کانادا را تبلیغ می کنند، حاصلی در بر نخواهد داشت و بلکه بر میزان تنفر عمومی از رژیم صهیونیستی خواهد افزود.

"رابرت فیسک"، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی ساکن بیروت می نویسد: "این قبیل تحرکات دولت محافظه کار کانادا، کاملاً در جهت حمایت از اسرائیل اتخاذ می شوند. تصویب یک چنین قوانینی که هرگونه مخالفت با سیاست های تبهکارانه اسرائیل در تصرف اراضی فلسطینی ها را دارای ریشه های یهودی ستیزانه قلمداد می کند، نه تنها خنده دار، احمقانه و بی معنی هستند بلکه برخلاف اصول دموکراسی نیز می باشند."

این نویسنده اضافه می کند اگر "استیون هارپر"، نخست وزیر کانادا، مقیم اسرائیل بود یقیناً به عضویت کِنسِت در می آمد. او در سفر اخیر خود به بیت المقدس نیز تأکید کرده بود که حتی انتقاد صرف از اسرائیل، به معنای یهودی ستیزی است. 

"جان برد"، وزیر خارجه سابق کانادا، در ماه ژانویه (دی) توافقی را با رژیم صهیونیستی امضا کرد که به موجب آن همه نهادهای طرفدار تحریم اسرائیل -- موسوم به BDS -- تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

"استیون بلانی"، وزیر امنیت عمومی کانادا، نیز گفته بود: "تبلیغ برای انزوا و تحریم اسرائیل، دقیقاً به معنای یهودی ستیزی و ترویج نفرت در جهان است و نمی توان این دو را از هم تفکیک کرد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار