کرامت بهبهانی:

شعر در همه زبان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد/ ما از فرهنگ غنی شعر برخوردار هستیم

شعر در همه زبان‌ها به خصوص در زبان فارسی جایگاه ویژه‌ای دارد و ما از فرهنگ غنی شعر برخوردار هستیم.

کرامت بهبهانی، شاعر کتاب «سالها شعر» در خصوص آنچه در این کتاب جای گرفته در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: کتاب «سالها شعر» در برگیرنده بیش از 100 قطعه شعر با موضوعات اجتماعی، عاطفی و مذهبی است.

وی افزود: من برای کتاب «ساله‌ها شعر» اشعاری از میان سروده‌های سی ساله خودم انتخاب کردم و با توجه به این موضوع، اشعار آمده در این کتاب در تمامی قالب‌های شعری همچون غزل و شعر نو سروده شده‌اند.

نویسنده کتاب« سالها شعر» در بخش دیگری از سخنان خود، شعر را ابزاری بسیار قوی در زمینه انتقال فرهنگ یک کشور به کشورهای دیگر دانست و اظهار داشت: شعر در همه زبان‌ها و به خصوص زبان فارسی جایگاه ویژه‌ای دارد و ما از فرهنگ غنی شعر برخوردار هستیم.

بهبهانی ادامه داد: شاعران فارسی زبانی که در سالهای متمادی و قرون گذشته شعر گفتند و جایگاهی در دنیا پیدا کردند شعر فارسی را از تمام شعرهای دیگر متمایز کرده‌اند به همین دلیل هم شعر فارسی به نظر من شعری بسیار بسیار از نظر برقراری ارتباط با تمام مردم دنیا و فارسی زبانان است.

وی در خصوص کیفیت بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تصریح کرد: نمایشگاه کتاب با توجه به میزان استقبال مردم از آن خوب است.

نویسنده کتاب «سالها شعر» افزود: همین که مردم به نمایشگاه کتاب بیایند و علاقه به قدم زدن در چنین فضایی داشته باشند غنیمت است.

بهبهانی در بخش دیگری از سخنانش نقش ناشران و بها دهی به یک اثر را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: ما در وهله اول با توجه به عنوان، شکل و شمایل و نوع کاغذ به کارگرفته شده در یک  کتاب با آن ارتباط برقرار می‌کنیم، پس به طور مسلم یک ناشر با توجه به فاکتورهایی همچون خلاقیت و سلیقه به خرج دادن می‌تواند نقش بسیار مهمی را در زمینه افزایش بهای یک کتاب ایفا کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار