مشاهده یک مورد مشکوک به ابولا در ژاپن

یک بیمار مشکوک به ابولا در جنوب شرقی ژاپن بستری شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد مردی 40 ساله که 9 مه (19 اردیبهشت) به گینه سفر کرده بود احتمالا به ویروس کشنده ابولا مبتلا شده و به همین دلیل تحت مراقبتهای ویژه پزشکی، در بیمارستان بستری شده است.

در این فرد علائمی مانند مبتلایان به ابولا شامل درد شدید سر و کمر به همراه تب بالا مشاهده شده است. وی 5 روز در گینه اقامت داشت. وزارت بهداشت ژاپن نمونه خون بیمار یاد شده را برای انجام آزمایشات بیشتر به موسسه ملی بیماریهای عفونی در توکیو ارسال کرد. مقامات بهداشتی ژاپن اطمینان دادند ویروس ابولا نمی‌تواند در شرایط عادی منتشر شود و خطری جان دیگر مسافران پروازی را که این مرد در آن حضور داشت، تهدید نمی‌کند. 

گینه اولین کشور آفریقایی بود که دسامبر 2013 (آذر 92) نخستین مورد ابتلا به ویروس ابولا در آن گزارش شد. این ویروس خیلی زود در کشورهای همسایه مانند لیبریا، سیرالئون، نیجریه، سنگال و مالی شیوع پیدا کرد. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، 26 هزار و 724 نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. اغلب کشته شدگان ساکنان کشورهای آفریقای غربی بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار