ساری ؛

امام زاده هاشم آمل ثبت ملی

امامزاده هاشم با شماره ۶۱۷ در آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ نماینده مردم امل در مجلس شورای اسلامی بااعلام این خبرافزود: با دستور صریح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف باید هیات امنای امام زاده هاشم را از سوی اداره اوقاف لاریجان تشکیل دهد.

یوسفیان ملابا انتقاد از عملکرد استانداری در موضوع امام زاده هاشم گفت: مسوولان استانداری باید تلاش بیشتری در خصوص حفظ جغرافیای استان مازندران نمایند.

یوسفیان با اشاره به اینکه اکثر ادارات تابلو شهرستان دماوند را از اطراف امام زاده هاشم جمع کردهاند اعلام کرد: در حال حاضر منتظر هیات امنای این امام زاده هستیم و بقیه ادارات نیز باید این کار را انجام دهند .

وی با تاکید بر حفظ تمامیت جغرافیایی سرزمین شهرستان آمل تصریح کرد: هر وزیری در این زمینه قصور کند یقین داشته باشید باید برود.

نماینده مردم آمل با گلایه از عملکرد استانداری در خصوص این موضوع تاکید کرد : متاسفانه استانداری قادر به اداره استان نیست.

و در همین راستا مقامات استانداری از استاندار تا معاون سیاسی استانداری مازندران تا کنون اظهار نظری نکرده و سکوت اختیار کرده‌اند.

امامزاده هاشم مهمترین جاذبه مذهبی جاده هراز است. این امامزاده در مرتفع‌ترین نقطه این جاده و در گردنه‌ای به همین نام واقع است. نسب او را به امام حسن مجتبی می‌رسانند. این امامزاده با شماره ۶۱۷ در آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مازنی
۱۱:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
امام زاده هاشم قرنها ماله آمل بوده و هست و خواهد بود اجازه نمیدهیم این تهرانیها به مرز های خاک پاک مازندران تجاوز کنن نمایندگان مازندران باید از حق این مردم دفاع کنند و اتحاد بیشتری داشته باشند