وزارت کشور مصر در شمال سینا وضع فوق العاده اعلام کرد

در پی ترور 3 مقام قضایی، وزارت کشور مصر در شمال سینا وضع فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، «اسلام ابوالمجد» خبرنگار این شبکه در قاهره در گزارشی اعلام کرد: در پی صدور حکم اعدام برای ۱۰۶ نفر از اعضای اخوان المسلمین از جمله «محمد مرسی» رئیس جمهور مخلوع مصر و «یوسف القرضاوی» و «محمد بدیع رهبر» این جماعت و شماری از اعضای حماس، حکم این افراد برای اظهار نظر به مفتی مصر ارجاع داده شده است. 

در همین حال پرونده ۱۶ نفر نیز در ارتباط با اتهام جاسوسی برای خارجی‌ها، به مفتی ارجاع داده شده که «خیرت الشاطر» معاون رهبر اخوان المسلمین از جمله آن است. 

ائتلاف حمایت از حکومت قانونی در مصر --که طرفدار جماعت اخوان المسلمین است-- این اقدام دستگاه قضائی را رد کرده و خواستار تظاهرات مجدد اعضای خود در شهرهای مختلف مصر شده است. 

خبرنگار العالم افزود: این در حالیست که بسیاری از محافل سیاسی و حقوقی در مصر نیز از این احکام استقبال کرده‌اند و حتی خواستار احکام شدیدتری شدند. 

خبرنگار این شبکه افزود: بلافاصله پس از صدور این احکام، افراد مسلح در شمال سینا به یک خودروی ویژه حمل و نقل قضات حمله کردند که در آن ۳ نفر از جمله دو قاضی و یک دادستان کشته و شماری نیز زخمی شدند. در پی این رویداد وزارت کشور مصر در این منطقه وضع فوق العاده بادرجه بسیار بالا اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار