رودهن؛

امام زاده هاشم (ع) معرف جایگاه تاریخی دماوند در تمدن ایرانی و اسلامی

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: امامزاده هاشم (ع) معرف جایگاه تاریخی شهرستان دماوند در شرق تهران در تمدن ایرانی و اسلامی است .

حمیدرضا مشهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت امامزاده هاشم(ع) گفت : شهرستان دماوند بر قله اقتدار ایران اسلامی در بستر نظام جمهوری اسلامی ایران منطقه ای ولایت مدار با برخورداری از مردمی ولایی است .

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساختار اسلامی شهرستان دماوند قدمت طولانی دارد ، تصریح کرد : تاریخ جایگاه دماوند را در بدنه فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی نشان می دهد وجود بقعه های متبرکه ای مانند امامزاده هاشم (ع)زیر این سند تاریخی را امضاء کرده است .

مشهدی عباسی در ادامه این مطلب افزود : امامزاده هاشم (ع) در جاده هراز در کنار امام زاده صالح (ع) در تجریش و صحن و سرای حضرن عبدالعظیم حسنی (ع) از محل های حضور گسترده زائران کشوری است .

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار داشت : طبق نظر مسئولان حوزه تقسیمان کشوری امامزاده هاشم (ع) همانند گذشته به استان تهران و شهرستان دماوند تعلق دارد .

شایان ذکر است بقعه مبارک امامزاده هاشم(ع) در جاده هراز و در 20 کیلومتری رودهن واقع شده است.


انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سید پیمان هاشمی
۲۱:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا خیلی خوب است. تازه مغازه هم دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۲ تير ۱۳۹۵
چرا مطالب اشتباه در سایتی با این همه بازدیدکننده قرار میدهید و مردم را گمراه میکنید؟
طبق آخرین تقسیمات کشوری در مرکز آمار ایران در سال 1394 کتل امامزاده هاشم جزو روستاهای دهستان بالالاریجان بخش لاریجان شهرستان آمل استان مازندران ایران است.
لطفا این مطالب را اصلاح کنید.