لیگی قطری از جنس ستاره های ایرانی

لیگ ستارگان قطر لیگی است که حداقل برای ما، لیگ ستارگان بشمار می‌رود چراکه این لیگ همیشه مقصد ستاره‌های طراز اول فوتبال کشورمان بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ 34 سال از حضور اولین بازیکن شاغل در لیگ قطر می‌گذرد.
 
عبدالرضا برزگری در سال 1360 به باشگاه العربی پیوست تا اولین لژیونر ایرانی در لیگ ستارگان لقب بگیرد.
 
براساس این گزارش، لیگ ستارگان همیشه با پیشنهادهای وسوسه‌انگیز، فوتبالیست های آماده کشور را به سمت خودش سوق داده است و می‌توان از فرشاد پیوس، حمید درخشان و امیر قلعه‌نویی به عنوان بزرگان فوتبال کشور یاد کرد که بعد از برزگری در لیگ قطر حضور پیدا کردند.
 
این در حالی است که فرشاد پیوس با زدن 9 گل در سال 1368 اولین آقای گل خارجی این لیگ بشمار می‌آید.
 
این گزارش حاکی از آن است که در سال های اخیر بازیکنان دیگری چون علی‌دایی، افشین پیروانی، کریم باقری، خداد عزیزی، علی کریمی، فرهاد مجیدی و آندرانیک تیموریان نیز با حضور در لیگ قطر ماجرای حضور فوتبالیست های تراز اول کشور را در لیگ ستارگان قوت بخشید.
 
لازم به ذکر است؛ شاید دیگر از بازیکنانی همچون رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه که در اروپا الفبای فوتبال را آموختند انتظار نمی‌رفت که تسلیم پیشنهادهای وسوسه‌برانگیز قطری ها شوند و راهی این کشور شوند.
 
این 2 بازیکن ملی‌پوش کشورمان ترجیح دادند روزهای خوب فوتبالی شان را در اروپا فراموش کنند و برای بدست آوردن پول راهی 2 باشگاه العربی و الوکره شدند.
 
این گزارش در ادامه بیان می‌کند مدتی از اتمام این فصل لیگ قطر می‌گذرد و فوتبال کشورمان 8 نماینده در 5 تیم قطری دارد که به میدان رفته‌اند.
 
مجتبی جباری، سید جلال حسینی، پژمان منتظری،‌ اشکان دژاگه،‌ رضا قوچان‌نژاد، ‌مسعود شجاعی، مهرداد پولادی و علی جوکار 8 بازیکن شاغل در لیگ ستارگان قطر هستند.
 
در فصلی که گذشت بازیکنان ایرانی روی هم رفته 164 بازی انجام دادند و 22 گل به ثمر رساندند که در این بین مجتبی جباری هافبک طراح الاهلی با 6 گل گلزن‌ترین بازیکن ایرانی لیگ قطر بشمار می‌آید البته مسعود شجاعی هم که سابقه بازی در تیم اوساسونای اسپانیا دارد با حضور در الشمانیه در دیدار تیم قدرتمند با السد موفق شد هت تریک کند.
 
وقتی به تاریخ لیگ قطر نگاه می‌کنیم به اسم های متعددی از فوتبالیست ایرانی برمی‌خوریم.
 
عبدالعلی چنگیز، فرشاد پیوس، رحمان رضایی، سید جلال حسینی، مجتبی جباری و فریدون زندی در الاهلی. پژمان منتظری و علی جوکار در ام صلال. علی کریمی در السیلیه،‌ فرهاد مجیدی در الغرافه، مهرداد پولادی و مسعود شجاعی و علی جوکار در الشعانیه، امیر قلعه‌نویی، حمید درخشان، مجید نامجو مطلق، علی دایی، افشین پیروانی کریم باقری و حسین کعبی در السد. هادی عقیلی، عبدالرضا برزگری، ابراهیم قاسم‌پور، عبدالعلی چنگیز، مجتبی محرمی،‌ خداداد عزیزی، هادی شکوری و جعفر مختاری‌فرد در العربی. ناصر محمد خانی، حمید درخشان ، علی کریمی، هادی عقیلی در نادرالقطر. بیژن طاهری، رضا قوچان‌نژاد در الوکره. سیروس قایقران، مرتضی کرمانی مقدم، محسن عاشوری، حسن شیرمحمدی،‌ حمید فرزام در التحاد. آندرانیک تیموریان در الخریطیات.
 
لیست فوق اثبات می‌کند بازیکنان طراز اول فوتبال کشورمان همیشه نیم نگاهی به لیگ کشورهای عربی داشته‌اند و به جای تمرکز روی رشد در فوتبال حرفه‌ای به دنبال کسب درآمد هستند.
 
این روند مطمئنا ادامه خواهد داشت و مسئولین ورزش کشور باید راهی پیدا کنند تا جلوی رفتن بازیکنان بزرگ فوتبال کشورمان را به لیگ های سطح پایین حوزه خلیج فارس گرفته شود.
 
چرا که همیشه پیشکسوتان کارشناسان و همچنین مربیان تیم ملی از رفتن بازیکنان آماده به لیگ‌های همسطح مثل قطر امارات گلایه‌مند بوده‌اند و اعتقاد داشتن حضور در این لیگ ها باعث افت فوتبالی آنها می‌شود.
 
گزارش از علی عابدیان
 
انتهای پیام/
برچسب ها: لیگ ، ستارگان ، قطر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار