اثرات مرگبار اشعه‌های کیهانی بر داوطلبان سفر به مریخ + تصاویر

در یک آزمایش نتایجی ترسناک از اثرات مرگبار اشعه‌ها و تشعشات کیهانی بر فضانوردان داوطلب سفرهای فضایی بلند مدت بدست آمده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان علوم فضایی با قرار دادن موش‌های آزمایشگاهی در معرض ذرات انرژی بسیار بالا مشابه با پرتوهای کیهانی دریافته‌اند دوزهای بالا سبب آسیب رسیدن به سلول های عصبی مغزی و مشکلات یادگیری و حافظه در موش‌ها شده است.


گفتنی است، بر اساس همین آزمایش کارشناسان هشدار می‌دهند که در معرض تماس بودن با پرتوهای کیهانی در دراز مدت می‌تواند بر مغز فضانوردان اثر منفی گذاشته، سبب بروز مشکلات فراوان یادگیری حافظه و حتی عصبی در آنها شود.


دانشمندان علوم اعصاب دریافته‌اند، تابش بین ستاره‌ای می‌توانند ساختار نورون‌ها در مغز را پس از دوره‌های طولانی مجاورت در مقابل اشعه‌ها تغییر دهد.


کارشناسان بویژه در ارتباط با داوطلبان سفر به مریخ که حدود 2 سال سفر به آن به طول می‌انجامد با چالش بزرگ حفظ سلامت فضا نوردان مواجه هستند.


حال تلاش پژوهشگران بر این است که نسل جدیدی از داروهارا  برای محافظت بدن فضا نوردان در مقابل اشعه‌های کیهانی تولید کنند که البته این طرح بسیار زمان بر خواهد بود.




انتهای پیام/

برچسب ها: اشعه ، مریخ ، فضانوردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار