ایربگ‌های هوندا دردسرساز شد/ فراخوان 5 میلیون خودرو

شرکت هوندا، سومين کارخانه خودروسازی ژاپن اعلام کرد به علت نقص فنی در ايربگ‌های ساخت شرکت تاکاتا، نزديک به 5 ميليون از خودروهای خود را در سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

ایربگ‌های هوندا دردسرساز شد/ فراخوان 5 میلیون خودروبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تويوتا و نيسان، رقباي هوندا، هم روز گذشته فراخوان مشابهي را به همين علت اعلام کردند.

با اين فراخوان تعداد کل خودروهايي که فقط شرکت هوندا به علت همين نقص فني جمع‌‌آوري مي‌کند به 19 ميليون و 600 هزار دستگاه مي‌رسد.

به گفته سخنگوي هوندا، فراخوان جديد شامل 4 ميليون و 890 هزار اير بگ راننده يا مسافر در بيش از 20 مدل خودروي ساخت هوندا است که بين سال‌هاي 2002 تا 2008 توليد شده‌اند.

يک ميليون و 720 هزار دستگاه از اين خودروها در ژاپن فروخته شده‌اند.

هوندا تصريح کرد:« تاکنون موردي از زخمي شدن و يا مرگ در ارتباط با خودروهايي که جمع‌آوري مي‌شوند ، گزارش نشده است و  اين فراخوان صرفا براي پيشگيري از حوادث احتمالي آينده است.

تاکنون چندين حادثه و 6 حادثه منجر به مرگ  به علت  نقص عملکرد ايربگ ساخت شرکت تاکاتا ژاپن  روي داده است که بيشتر آنها در آمريکا بوده است.

انفجار نابهنگام اين ايربگ‌ها سبب پرتاب قطعات فلز و پلاستيک به روي مسافران شده است.

شرکت تاکاتا که از شرکت‌هاي بزرگ ساخت قطعات خودرو در ژاپن است، به  ناديده گرفتن چندين ساله اين مشکل و مديريت نادرست اين بحران متهم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار