نعیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حضور سران کشورهای خلیج فارس در کمپ دیوید اتفاقی نیست

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سفر به کمپ دیوید فراخوانی بوده از طرف آمریکا برای سران کشورهای حوزه خلیج فارس که تمامی این حرکات با هماهنگی بوده و دستور نهایی را هم آمریکا داده است.

"مصیب نعیمی" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر علت سفر اعضای ائتلاف به آمریکا گفت: سفر به کمپ دیوید فراخوانی بوده از طرف آمریکا برای سران کشورهای حوزه خلیج فارس که تمامی این حرکات با هماهنگی بوده و دستور نهایی را هم آمریکا داده است.

وی افزود: پادشاه عربستان و شخص ملک سلمان در این اجلاس شرکت نکردند و علت آن را آتش بس یمن و مسائل شخصی مطرح کردند که این بهانه‌ای بیش نبوده، ولی به نظر می‌رسد که جمع کردن این اعضا در کمپ دیوید آمریکا با توجه به سابقه این کمپ اتفاقی نبوده و آمریکایی‌ها با هدف خاصی این کار را دنبال می‌کنند و می‌توان گفت که نوعی احیای کمپ دیوید هم هست.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: بعد از این که آل‌سعود از لحاظ قدرت نظامی و سیاسی در منطقه سقوط کرده و ضعیف‌تر از گذشته شده است. به همین خاطر کشورهای حوزه خلیج فارس ابتدا از بیم گسترش فشار به سمت خودشان و همچنین به دلیل نداشتن شرایط خیلی مناسب به کمپ دیوید رفتند که این در حقیقت یک فراخوان تلقی میشود. اگرچه روندی که در منطقه است خیلی تحت شعاع چنین اجلاس‌ها و اجتماعاتی قرار نخواهد گرفت.

نعیمی اضافه کرد: بحران و بمباران و کشتار مردم یمن تحت هیچ جلسه، اجلاس و بیانیه‌ای ترمیم نخواهد شد و خونی که از مردم یمن ریخته و ویرانی‌هایی که در این کشور به وجود آمده و همچنین اثرات منفی که در روحیه مردم یمن و بی‌اعتمادی که آنها به همه عناصر آشکار و پشت پرده عربستان و اعضای ائتلاف دارند برنخواهد گشت و آمریکا و عربستان و اعضای ائتلاف نخواهند توانست این جراحات را ترمیم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار