والدین بخوانند؛

چگونه خستگی نگهداری از نوزادمان را رفع کنیم

مراقبت از نوزاد تازه بدنیا آمده و بیدارشدن‌های مکرر در طول شب برای نگهداری از نوزاد ممکن است بر سلامت والدین اثر بگذارد اما با راهکارهایی می‌توان این آثار را مهار کرد.

خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران: پزشکان برای نگهداری از نوزادان تازه بدنیا آمده توصیه‌هایی جالب به والدین دارند از جمله مصرف میوه، چای بابونه و یا شیر گرم شب‌ها به هنگام خواب که می‌تواند اثرات بیدار شدن مکرر از خواب را تعدیل کند. 

گفتنی است، قبل از خواب خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی آرام بخش و یا مصرف نوشیدنی های بدون کافئین می‌تواند سبب آرامش بیشتر والدین در طول شب به خاطر بی‌خوابی و گریه نوزاد شود. 

انجام ورزش در طول روز نیز می‌تواند سبب کاهش سطح هورمون آدرنالین و دیگر هورمون‌های استرس زا مانند کورتیزول و بدست آوردن آرامش نزد والدین شود. 

یکی دیگر از مواد بسیار مفید برای تنظیم چرخه خواب و حفظ سلامت والدین ویتامین B6 است که باعث افزایش سطح هورمون سروتونین و ملاتونین می‌شود که این ویتامین به صورت طبیعی در مرغ، پنیر، ماهی تن، تخم مرغ، آجیل و شیر یافت می شود. 

استحمام قبل از خواب با استفاده از آب گرم و بخور روغن‌هایی مانند اسطوخودوس نیز می‌تواند از عوارض بیدار شدن‌های مکرر در طول شب برای مراقبت از نوزاد نزد والدین بکاهد. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار