یک عضو کمیته اجرایی خانه احزاب گفت: خانه احزاب با برگزاری دو مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی فعالیت خود را در 31 اردیبهشت ماه آغاز می‌کند و در آن روز شورای مرکزی این خانه انتخاب می‌شود.

"یدالله طاهرنژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران  درباره عضویت "علیزاده طباطبایی" در شورای مرکزی حزب متبوع خود گفت: وی از سال 76 عضو حزب کارگزاران سازندگی است و به طور مرتب در جلسات این حزب حضور داشته و بعد از خروج "محمد هاشمی" تصمیم بر آن شد که عضو شورای مرکزی حزب باشد. 
 
عضو کمیته اجرایی خانه احزاب درباره بازگشایی دوباره این خانه اظهار کرد: خانه احزاب در 31 اردیبهشت، با برگزاری دو مجمع فوق‌العاده و عادی بازگشایی خواهد شد و طبق برنامه این دو مجمع پشت سرهم تشکیل می‌شود، مجمع‌اول؛ مجمع عمومی فوق‌العاده می باشد که  قرار است، اصلاحاتی در اساسنامه آن صورت گیرد و در صورت تصویب، اصلاحات نهایی شوند. بعد از وقفه ی کوتاه، مجمع عمومی برای انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اصلاحات اساسنامه خانه احزاب، تصریح کرد: ما در خانه احزاب پیشنهاد داده‌ایم که در اساسنامه سه طیف تشکیل شود، "جبهه اصلاح طلب"، "جبهه اصولگرا" و سایر که شامل احزاب و تشکل‌هایی می‌شود که خود را خارج از دو جریان موجود اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی تعریف می‌کنند.

طاهرنژاد تاکید کرد که در مجمع عمومی خانه احزاب از حزب‌های عضو  این خانه دعوت شده است و احزابی که تازه مجوز گرفته‌اند، برای مجمع عمومی حضور نخواهند داشت.

این عضو سابق خانه احزاب افزود: با توجه به اختلاف‌های پیشین اعضای شورای مرکزی خانه احزاب، پیشنهادهایی برای درج در اساسنامه ارائه شده است و باید منتظر برگزاری انتخابات شورای مرکزی ماند.

وی با اشاره به موضوع قانون انتخابات که در مجلس در حال بررسی است، بیان کرد: همزمان با رسیدگی مجلس شورای اسلامی به موضوع قانون انتخابات، "مجمع تشخیص مصلحت نظام" نیز به موجب ارجاع مقام معظم رهبری، قانون انتخابات را در دستور کار خود داد، و امیدورایم طرح مجمع که از جامعیت بیشتری برخوردار است، نهایی شود و از مجلس درخواست داریم تا کمی تحمل کند که موضوع قانون انتخابات به سرانجام خوبی برسد و یکبار برای همیشه قانون کامل و موثر برای انتخابات داشته باشیم تا پایانی برای اما و اگرها باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار