فاطمه طیبی:

به محتوای انیمیشن ها باید توجه شود

امروزه برخلاف گذشته به محتوا و کیفیت انیمیشن‌های وارداتی توجه چندانی نمی‌شود.

فاطمه طیبی، تهیه کننده کارهای کودک در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص جایگزین شدن انیمیشن‌های خارجی به جای مجموعه‌های عروسکی و دیگر کارها در بخش کودک گفت: به نظر من هر چیزی جای خودش را دارد ولی امروزه حتی به محتوای انیمیشن‌های خارجی توجه نمی‌شود؛ در حالی که در گذشته  محتوای انیمیشن‌هایی که از کشور‌های دیگر می‌خریدند مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وی اضافه کرد: افرادی که دغدغه‌ی کودک دارند باید بیشتر به کارگرفته شوند مانند سازندگان "کلاه قرمزی" که با گذشت سالها هنوز هم جزو آثار برتر محسوب می‌شود.

وی درباره‌ی کمبود کارهای عروسکی قوی عنوان کرد: فقط کارهای عروسکی کم نیست بلکه تولیدات سینمایی کودک در مجموع کم شده است، زمانی که فقط شبکه اول و دوم، کار کودک پخش می‌کرد در این زمینه موفق بودند و تولید نیروی انسانی داشتیم ولی الان کمی اوضاع تغییر کرده است، دیگر اهمیتی به این کارها نمی‌دهند.

"طیبی" در خصوص عملکرد شبکه‌ی پویا در زمینه‌ی کارتون‌های عروسکی به عنوان شبکه‌ی کودک، بیان کرد: شبکه‌ی پویا با این که مخاطب دارد ولی نتوانسته آن طور که لازم است موفق باشد و بیشتر آثار برای خردسالان است و از طرفی انیمیشن‌های تکراری پخش می‌کند که همین عاملی است که جذابیت را در این زمینه کاهش داده است و  البته کمبود بودجه نیز عامل مهمی در بروز این معضل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار