فرهاد آئیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اسلحه‌های جدید ( موبایل، تبلت و ...) جبر تاریخ هستند

بازیگر سینما گفت: فرهنگ کتاب خواندن طوری باید در بین مردم رایج شود تا مثل بچگی های ما با رویای کتابها خوابید، نفس کشید، همزاد پنداری و زندگی کرد.

فرهاد آئیش بازیگر سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص رویکرد حضور هنرمندان در نمایشگاه کتاب و اجرای برنامه برای موضوع های کتاب گفت: ترویج کتاب‌خواندن کار بسیار دشواری است به خاطر اینکه جبری در جامعه و در تکنولوژی جدید به وجود آمده که خود به خود کتاب خواندن را از بین می‌برد و به راحتی نمی‌توان مردم را ترغیب و نصیحت به کتاب خواندن کرد.

وی افزود: تا وقتی که خودمان با تبلت و کامپیوتر و ... کار می‌کنیم پس جایی برای ترغیب کودکان در جهت کتاب خواندن باقی نمی‌ماند. پس باید اول از خودمان شروع کنیم و بعد دنبال راه حلهای جدیدی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: باید از شهرداری تشکر کرد که متولی این نمونه برنامه‌ها است چون حتی حضور ما هم به واسطه پیشنهاداتی است که از طرف شهرداری صورت گرفت.

آئیش بیان کرد: به عنوان یک هنرمند باید از اجرای این نمونه از برنامه‌ها (کتاب‌خوانی، اجرای تئاتر خیابانی و ...) استقبال کرد و خود را بدهکار مردم دانست.

وی اظهار داشت: کتاب خواندن هم مثل غذا خوردن و خوابیدن برای جامعه لازم است و من به عنوان هنرمند وظیفه دارم فرهنگ کتابخوانی را به اطرافیان و دوستانم انتقال داده و با آنها شریک باشم.

"آئیش" گفت: تبلت، موبایل و ... جزو لاینفک زندگی نسل جدید شده و جدا کردن این وسایل از آنها مشکل است، پس با راه حلهای مناسب می‌توان بخشی از فرهنگ کتابخوانی را از طریق همین ابزار به جوانها انتقال داد.

وی افزود: اجرای سنت قدیمی کتاب خواندن در جامعه امروز مشکل شده است پس باید با تلفیقی از تکنولوژی جدید و طرح سنتی، فرهنگ کتابخوانی را  بین مردم رواج داد.

آئیش ادامه داد: فرهنگ کتاب خواندن طوری باید در بین مردم رایج شود تا مثل بچگی های ما با رویای کتابها خوابید، نفس کشید، همزادپنداری و زندگی کرد.

"آئیش" عنوان کرد: این اسلحه‌های جدید (موبایل، تبلت و ...) که در حال خوردن مغز همه است جبر تاریخ است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اولین کتابی که خواندم تحت عنوان "بیژن و شیر" بود که با آن کتاب و کارهای "بیژن" زندگی می‌کردم و خودم را جای شخصیت "بیژن" کتاب قرار می‌دادم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.