اردبیل؛

میزان ناباروری در استان اردبیل بالاتر از سایر استانهای کشور است

میزان ناباروری در استان اردبیل بالاتر از سایر استان‌های کشور است که با تاسیس و راه‌ اندازی پژوهشکده سلامت در استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا علل ناباروری را در استان شناسایی کرده و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ رامز نصیری صالح افزود: فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز از سال 91 آغاز شده که در این مدت فعالیت خود 5 هزار مراجعه‌کننده داشته که خدمات مختلفی برای درمان و رفع مشکلات این زوج‌ها به این افراد ارائه شده است.

درمان موفقیت‌آمیز ۳۷ درصد زوج‌های نابارور در اردبیل

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: ۳۷ درصد درمان زوج‌های نابارور مراجعه‌کننده به مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل موفقیت‌آمیز بوده است.

رامز نصیری صالح افزود: تاکنون 37 درصد درمان زوج‌های نابارور مراجعه‌کننده به مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل موفقیت‌آمیز بوده که این میزان با میانگین جهانی مطابقت دارد.

270 نفر از مراجعه کنندگان صاحب فرزند شده اند

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: 270 نفر از مراجعه‌کنندگان به مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل درمان شده‌اند و این تعداد مراجعه‌کنندگان با انجام اقدامات مراقبتی و درمانی توانستد صاحب فرزند شوند و از خدمات این مرکز رضایت داشته‌اند.

نصیری افزود: علاوه بر استان اردبیل از استان‌های همجوار و کشورهای همسایه نیز برای دریافت خدمات در این حوزه به این مرکز مراجعه می‌کنند که با تمام توان و نیروی درمانی تلاش می‌کنیم تا برای بهره مندی آنها از فرزندان سالم خدماتی شایسته ارائه شود.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر مرکز درمان ناباروری قفقاز به امکانات و تجهیزات مدرنی همچون تجهیزات عکسبرداری، جنین‌شناسی و مجموعه‌های آزمایشگاهی مجهز شده و در کنار این تجهیزات مراحل فریز نیز در این مرکز انجام شده و جراحی‌های نادری در این حوزه نیز در موارد لازم برای مراجعه‌کنندگان برای درمان ناباروری انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.