در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

کواچ: به بهانه‌های خانوادگی عادت کردم / طرز تفکرمان باید مثل برزیل شود

کواچ امسال کار سختی را با تیم ملی پیش‌روی خود دارد. شاگردانش نه تنها باید در لیگ جهانی بازی‌های خوبی را ارا‌ئه دهند بلکه صعود از مرحله مقدماتی در جایی که ابرقدرت‌ها هستند کار راحتی نخواهد بود.

کواچ: به بهانه‌های خانوادگی عادت کردم / طرز تفکرمان باید مثل برزیل شودسرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به تمام سوال‌هایمان پاسخ داد که به شرح زیر است؛

-در مورد شرایط تیم برایمان بگویید.

تمام تلاش خود را می کنیم که به 100 درصد آمادگی برسیم ولی هنوز تا شروع مسابقات 20 روز فرصت داریم.

برخی بازیکنان تیم مثل زرینی و غفور هنوز به خاطر مصدومیت مشکل دارند درصدد هستیم تا آن‌ّها هم به شرایط مطلوب برسند.

-قرار است به اردوی تدارکاتی اروپا بروید این مسابقات چقدر به آماده‌سازی بازیکنان کمک می کند؟

شاید شما اطلاعات زیادی از فنلاند و چک نداشته باشید ولی من می‌دانم در 10 سال اخیر آن‌ها نتایج خوبی مقابل تیم‌های قدرتمند جهان گرفتند و می‌توانند در آمادگی تیم کمک بزرگی به ما کنند.

-در خصوص تیم‌های هم گروه برایمان صحبت کنید.

این‌ها جزو بهترین تیم‌های جهان هستند تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مقابل این رقبا بهترین بازی‌مان را ارئه دهیم.

- جدی‌ترین حریف ما در مرحله مقدماتی لیگ جهانی کدام تیم است؟ و چقدر شانس صعود از این مرحله برای تیم ایران پیش‌بینی می‌کنید؟

همه از تیم روسیه که قهرمان المپیک است به عنوان اولین و مهمترین حریف ما صحبت می‌کنند در صورتی‌که فراموش نکنید تیم لهستان که قهرمان جهان در سال گذشته و آمریکا قهرمان دوره گذشته لیگ جهانی بوده است هم با ما هم گروه هستند. تمام تلاش‌مان را برای بازی خوب و قوی مقابل این حریفان به کار می‌گیریم ولی نمی‌توانم درصد خاصی برای سوالی که کردید را به شما بگویم.

-تا به حال همه تیم‌های وال دنیا به جز روسیه را شکسست دادیم امسال این اتفاق می‌افتد؟

جواب سوال شما را اگر فقط با فال گرفتن بخواهم بگویم٬ شاید ممکن شود ولی چون روسیه در سطح جهان تیم قدرتمند و صاحب‌نامی‌ است می‌توانم به شما بگویم که سعی‌مان را می‌کنیم که این تیم را هم شکست دهیم.

-امسال سال انتخابی المپیک است٬ ما هم هدف بزرگی برای راهیابی در این مسابقات داریم آیا این امکان هست به خاطر زمان اندک تا شروع مسابقات انتخابی برای انجام بازی‌های دوستانه٬ به مسابقات لیگ جهانی به عنوان دیدارهای تدارکاتی نگاه کرد؟

ما قبل از مسابقات انتخابی بازی‌های قهرمانی آسیا را در تهران پیش‌رو داریم ما باید طرز تفکر برزیل که در ۱۵ سال اخیر در هر تورنمنتی که حضور داشته با قدرت به مصاف حریفانش رفته را در تیم حاکم کنیم و هر رویدادی را که داریم فدای تورنمنت بعدی نکنیم٬ ما تمام تلاشمان را به‌کار می‌گیریم تا در هر عرصه‌ای که حاضر می‌شویم بهترین نتیجه را به دست آوریم.

-با توجه به مصدومیت غفور رفتن رضا قرا و همچنین آرمین تشکری چه تاثیری روی عملکرد تیم دارد؟

ما این انتخاب را نکردیم٬ انتخابی بوده که خودشان بعد از هفته اول تصمیم گرفتند که نباشند! در طول سال بازی‌هایی که از قرا دیدم مصدوم بود و نتوانسته برای پیکان بازی کند برایم جای سوال است که چرا اینجا برای پیدا کرن جایگاهش نجنگید؟ و همین‌طور تشکری.

در مورد آرمین باید بگویم که وقتی تصمیم گرفتم بازیکنان را در تیم‌های الف و ب تقسیم کنیم با وجود این‌که به همه گفته بودم این جا به جایی‌ها تاثیری روی کارشان ندارد و این 2 تیم باهم فرقی ندارند ولی بازهم اردو را ترک کرد. متاسفانه من عادت کردم هر کسی که می‌خواهد تیم ملی را ترک کند مسائل خانوادگی را بهانه می‌کند. بازیکنانی را نیاز داریم که اول به خودشان ایمان داشته باشند شما می‌بینید که ما هنوز کسی را از تیم خط نزده‌ایم٬ وقتی کسی نمی‌خواهد بیاید من کاری نمی‌توانم انجام دهم. از نظر تاثیرگذاری در سطح معروف نیستند که من بروم و با آن‌ها در مورد بازگشتشان به تیم ملی صحبت کنم ما سعی می‌کنیم بازیکنانی را انتخاب کنیم که از نظر نتیجه‌گیری امتیازاتی بهتر از سال قبل کسب کنیم. و بازیکنان قابل توجهی را در لیگ دیدیم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم این را به شما می‌گویم که همیشه از من سوال می‌کردید آیا بازیکن خوب و پدیده‌ای را در طول لیگ دیدید که بتوان برای اولین بار به تیم بزرگسالان دعوت کرد؟ و من این را به شما نشان می‌دهم. در حال حاضر مهم این است که بدانید هیچ کسی تشکری و قرا را خط نزده است.

-قراراست؛ پوریا فیاضی و محمد جواد معنوی‌نژاد که همراه تیم زیر۲۳ سال به میانمار رفته‌اند پس از اردوی فنلاند به تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند. آیا ممکن است در لیگ جهانی از آن‌ّها استفاده نشود؟

خوشحال می‌شدم که این 2 بازیکن برای همیشه در اختیارم باشند ولی در شرایط سختی قرار گرفتم و باید از تیم امید حمایت می‌کردم چون می خواستیم تیم زیر ۲۳ سال به مسابقات انتخابی جهان راه پیدا کند همکاری خوبی با اکبری داشتیم قرار است؛ بعد از بازی‌های میانمار بلافاصله این ۲ بازیکن در چک به تیم ملحق شوند تا در دیدارهای دوستانه محک بخورند و ببینیم چگونه می‌توانند به تیم کمک کنند.

-نگران امیرغفور نیستید؟

نگرانم! چون غفور بازیکن خیلی خوبی‌ست و الآن مدت‌هاست که بازی نکرده. به خاطر همین با ۳ پشت‌خط زن به فنلاند می‌رویم. می‌دانم وی بازیکن جنگنده‌ای‌است و امیدوارم در اردوی چک به شرایط مطلوب برسد و در لیگ جهانی از وی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار