اهواز؛

تکمیل محور چهار خطه اهواز به خرمشهر فقط با اعتبارات ملی امکانپذیر است

رئیس اداره راه و شهرسازی خوزستان گفت: طرح چهار بانده کردن محور اهواز – خرمشهر مستلزم اختصاص اعتبار و قرار گرفتن در طرح های ملی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ رضا جلالی در این خصوص اظهار داشت: طی سال های گذشته به دلیل افزایش فعالیت حمل و نقل دریایی در بندر و دریانوردی و پایانه مرزی شلمچه و تردد کاروان های راهیان نور، ترافیک جاده ای در محور اهواز – خرمشهر افرایش یافته است.

وی به ترافیک سنگین در محور اهواز – خرمشهر اشاره کرد و افزود: ترافیک سنگین در جاده امام جعفر صادق (ع) خرمشهر تا اهواز به دلیل ورود کامیون های سنگین از سمت آبادان به سوی پل یادگار امام مشکلات ترافیکی در این مسیر را دوچندان کرده است.

جلالی با اشاره به اینکه تکمیل طرح مذکور با اعتبارات استانی امکانپذیر نیست اذعان داشت: شرکت نفت برای چهار بانده کردن این محور پیگیری های لازم را انجام داده ولی بخاطر مشکلات اعتباری به نتیجه نرسیده است.

  رئیس اداره راه و شهرسازی خوزستان در خصوص اجرای طرح کریدور شمال به جنوب کشور خاطر نشان کرد: طرح مذکور تا خرمشهر پیش بینی و تا کمربندی جاده غرب اهواز اجرا گردید ولی مسیر 110 کیلومتری جاده اهواز – خرمشهر اجرا نشده است.


رضا جلالی تاکید کرد: جاده اهواز - خرمشهر مهم ترین جاده حمل و نقلی کشور قبل از جنگ و اصلی ترین جاده ارتباطی خرمشهر است و مسافت اهواز تا خرمشهر 120 کیلومتر می باشد.

گفتنی است علاوه بر تردد کاروان های راهیان نور، کاروان های حج و زیارت و شهروندان، به طور متوسط روزانه 500 کامیون حمل کالا از جاده امام جعفر صادق(ع) و جاده قدیم خرمشهر - اهواز تردد می نمایند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.