گرگان؛

آثار تاریخی شهرستان آق قلا جاذب برای گردشگران است

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان آق قلا، بر اهمیت و جذابیت آثارتاریخی و فرهنگی این شهرستان بر جذب گردشگران داخلی وخارجی تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ علیرضا  شریعتی درنشست با شهردار شهرستان آق قلا، بر نقش میراث فرهنگی درحفظ هویت فرهنگی وتاریخی منطقه اشاره داشت وگفت: اسپی دژ(دیوار دفاعی گرگان) وپل تاریخی آق قلا به عنوان سند و شناسنامه این شهرستان محسوب می شوند وسابقه تمدن وفرهنگ این منطقه را بازگو می کند.

وی با عنوان اینکه دیوار دفاعی گرگان می تواند مکانی جهت شناخت شهرستان آق قلا وتوسعه ورونق گردشگری و حضور گردشگران ومسافران و همچنین پروژه بزرگ پژوهشی مطرح گردد، بر حفاظت از این دارایی مهم فرهنگی وتاریخی تاکید داشت و افزود: با توجه به تولید محصولات صنایع دستی بومی همچون فرش- زیورآلات ونمد و.... راه اندازی و ایجاد بازارچه صنایع دستی دراین شهرستان از ضروریات است.

گفتنی است: آق قلا توسط شاه عباس در سال 1020 هجری قمری بنا شده که به نام اسپیدژ یا دژ سفید و در زمان حکومت پهلوی به پهلوی دژ تغییر نام داد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی آق قلا نام گرفته است. از صنایع دستی مردم این منطقه می توان قالی، قالیچه و پشتی ترکمن، زيورآلات، ساخت ساز سنتي و سوزن‌دوزي ترکمن را نام برد. اماکن دیدنی و گردشگری این شهرستان شامل میدان اسب دوانی، گل افشان قارینیارق، پل تاریخی آق قلا ، دیوار دفاعی گرگان و ... می باشد .

انهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.