اينديپندنت گزارش داد؛

احتمال آشفتگی سياسی پس از انتخابات در انگليس

اختلافات در مورد ترکیب و مشروعیت دموکراتیک دولت آینده انگلیس رو به افزایش است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛‌ روزنامه ایندیپندنت امروز در گزارشی نوشت: این نگرانی که دولت آینده انگلیس  با ادعاهای فلج کننده مبنی بر فقدان مشروعیت دموکراتیک مواجه باشد، با یک تحقیق جدید توسط ایندیپندنت تشدید شده است. در این نظرسنجی از هر ده انگلیسی هفت نفر معتقدند حزب ملی اسکاتلند (اس اِن پی) نباید اختیار وتوی هیچیک از سیاستهای دولت انگلیس را که تاثیری بر اسکاتلند ندارد،  داشته باشد.

نظرسنجی موسسه ا آر بی از بیش از دو هزار نفر حاکی از مخالفت شدید در انگلیس و ولز  با نفوذ وسیع اس ان پی  در یک پارلمان فاقد اکثریت مطلق است. نتایج این نظرسنجی پس از آن منتشر می شود که محافظه کاران به کرات ادعا کردند حزب "نیکلا استورجن" نفوذ زیادی در یک دولت کارگر اقلیت خواهد داشت. 
  
با توجه به نتایج نظرسنجی ها که از بن‌بست بین محافظه کاران و حفظ کارگر حکایت دارد، نیک کلگ رهبر حزب لیبرال دموکرات پیش‌بینی کرده است، اگر هر یک از دو حزب اصلی سعی کند با یک دولت اقلیت آشفته و بی‌ثبات برنامه خود را پیش ببرد، دومین انتخابات قبل از کریسمس برگزار خواهد شد.

اد میلیبند (رهبر حزب کارگر) تاکید دارد، اگر حزب کارگر نتواند در انتخابات حائز اکثریت شود،  وارد هیچ توافقی با اس ان پی نخواهد شد- اما می‌تواند به حمایت غیررسمی آن در حفظ دولت حزب کارگر در قدرت متکی باشد. اما طبق نظرسنجی ایندیپندنت، اکثر انگلیسی‌ها- هفتاد و یک درصد در مقابل بیست و نه درصد- اعمال نفوذ اس ان پی بر سیاست خارجی را نمی پذیرند. در اسکاتلند اکثریت شصت و سه درصد در مقابل سی و هفت درصد از برخورداری اس ان پی از چنین نفوذی حمایت می‌کنند.

کلگ هشدار داد، یک دولت اقلیت محافظه کار چنانچه نظر اس ان پی، یوکیپ یا حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند شمالی را جلب نکند، شکست خواهد خورد. 

معاون نخست وزیر انگلیس افزود، همه می دانند هیچ حزبی برنده انتخابات نخواهد بود - حتی اگر دیوید کامرون (نخست وزیر) و اد میلیبند علنا  اذعان نخواهند کرد.
محافظه کاران امیدوارند کابوس تشکیل یک دولت حزب کارگر با پشتیبانی ان اس پی منجر به تقویت موقعیت حزب محافظه کار در آستانه برگزاری انتخابات شود.

کامرون گفت، میلیبند در صورت تلاش برای احراز سمت نخست وزیری بدون کسب اکثریت کرسی ها توسط حزب کارگر با مشکل عظیمی به لحاظ اعتبار مواجه خواهد بود. اما منابع داخلی حزب کارگر معتقدند چنین دولتی مشروعیت خواهد داشت چون آنچه اهمیت دارد کسب اکثریت در مجلس عوام است - و محافظه کاران حتی در صورت کسب کرسی های بیشتری نسبت به حزب کارگر ممکن است موفق به کسب اکثریت نشوند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار