عباس آخوندی عنوان کرد

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به الجزایر

وزير راه و شهرسازی کشورمان در ديدار رئيس اتاق بازرگانی الجزاير از آمادگی اين وزارت براي صدور خدمات فنی و مهندسی به اين كشور خبر داد و خواستار تسهيل صدور رواديد برای تجار و گردشگران شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت راه وشهرسازي، عباس آخوندي که امروز در ساختمان شهيد دادمان با محمد العيد بن عمر رئيس اتاق بازرگاني الجزاير ديدار داشت، گفت: بخش هاي دولتي و خصوصي ايران از همكاري با الجزاير خاطرات خوبي دارند و در سطح بين‌المللي همكاري هاي مطلوبي بين دو طرف بوده است.

وي اظهار داشت: بايد برنامه ريزي لازم براي افزايش مبادلات دو كشور انجام داد و از پيشنهاد الجزاير براي گسترش مبادلات استقبال مي‌كنيم. رئيس كميسيون مشترك ايران و الجزاير ادامه داد: وزارت راه و شهرسازي آمادگي صدور خدمات فني و مهندسي دارد  و بر اساس دعوت از وزير مسكن الجزاير براي حضور در ايران، منتظر اعلام زمان اين سفر هستيم.

وزير راه و شهرسازي يادآور شد: پيشنهاد تشكيل صندوق مشترك سرمايه‌گذاري داده شده است كه اميدواريم سريعتر پيگيري شود.

آخوندي گفت: براي ساماندهي رواديد براي تجار و گردشگران به سهولت بيشتري نياز است و هر دو طرف علاقه‌مند به حضور در كشور ديگر هستند و بايد دولت‌ها اين امكان ر ا براي حضور بيشتر بازرگانان و گردشگران فراهم كنند. 

بنابر اين گزارش در اين ديدار محمد العيد بن عمر با ابراز خرسندي از تمايل دو كشور براي گسترش روابط و مبادلات اقتصادي، گفت: ايران شركت‌هاي ايراني را براي حضور در الجزاير معرفي کند و بازرگانان ايراني با حضور در الجزاير از نزديك با ظرفيت‌ها و جنبه‌هاي همكاري دو طرف آشنا شوند. 

رئيس اتاق بازرگاني الجزاير اظهار داشت : با توجه به تجربه شركت‌هاي ايراني در بخش پتروشيمي، صنايع غذايي، زيرساخت‌ها و داروسازي، الجزاير تمايل به همكاري و افزايش مبادلات را دارد.

وي با اشاره به بازديد از مركز تحقيقات كشاورزي تصريح كرد: سطح علمي ايران در اين زمينه بسيار بالا است و الجزاير در بخش كشاورزي ظرفيت‌هاي قابل توجهي را براي سرمايه‌گذاري دارد و آماده است همان طور كه كشورهاي اروپايي از اين جنبه در الجزاير سود مي بردند ايراني‌ها نيز حضور داشته باشند و شركت‌هاي مشترك تجاري تشكيل شود.

 در ادامه اين ديدار عبدالمنعم احريز، سفير الجزاير در تهران اعلام كرد: نخست وزير الجزاير به عنوان رئيس كميسيون مشترك ايران خواستار برگزاري کميسيون مشترك بعد از تابستان 2015 ‌شده‌ است. 

رياست كميسيون مشترك ايران و الجزاير بر عهده عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي کشورمان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار