در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم شهر؛

مجلس از فیلم‌های شهری همسو با اهداف نظام حمایت می‌کند

"لاله افتخاری" عضو کمسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: مجلس از فیلم های شهری و اجتماعی هدفمند و ارزشی که در جهت تعالی فرهنگ جامعه ساخته شود و با اهداف نظام همسو باشد حمایت می کند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و ارتباطات رسانه ای پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، لاله  افتخاری گفت: فیلم شهری باید واقعیت موجود و مسائل شهری را بدون سیاه نمایی با نگاه واقع بینانه و با ارائه راهکار  با بیان توانمندی ها و دیدن زیبایی های موجود در شهر به تصویر بکشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از فیلم هایی که در حوزه شهری و اجتماعی ساخته می شود توسط مردم عادی و عموم مردم دیده می شود نه مسئولان، اما باید توجه داشت که فیلم های مستند و بلند خاص صرفا برای نشان دادن مشکلات شهری برای مسئولان ساخته می شود تا آنها مشکلات را بررسی کنند ضمن اینکه فیلم هایی که مخاطب عموم را پوشش می دهد نباید در دل مردم اضطراب بوجود بیاورد و مشکلات جزیی را به کل جامعه تعمیم دهد و  خرده فرهنگ ها را به عنوان فرهنگ کلی بیان کند.

به اعتقاد وی، فیلمساز اگر در فیلمش مشکل جامعه را بیان می کند در کنارش باید راهکار فرهنگی هم نشان دهد  و مخاطب را به بن بست در زندگی نرساند. فیلم شهری باید به مردم بگوید در زندگی شهری چه کار کنند تا دچار مشکلات نشوند و اگر هم دچار مشکلات شدند راهکار نشان دهد تا از این مشکلات بیرون بیایند.

لاله افتخاری ادامه داد: باید در فیلم های شهری مردم را تشویق کرد تا از ظرفیت های موجود شهری استفاده کنند و با ایجاد خودباوری در آنها راهکارهای حل مشکلات شهری نشان داده شود. شهرداری تهران با جمعیت کثیر و تفاوت فرهنگی موجود، باید برایجاد همگرایی و هم افزایی میان شهروندان تلاش داشته باشد و فضایل انسانی میان شهروندان را گسترش دهد. همانطور که کوچه های ما در جهت پاسداشت تلاش دلیرمردان با نام شهدا مزین می شود از طریق فیلم هم باید ظرفیت های شهری و راهکارهای مشکلات شهرنشینی به مخاطبان ارائه شود.

این عضوکمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجلس از فیلم های شهری و اجتماعی هدفمند و ارزشی در جهت تعالی فرهنگ جامعه ساخته شود و با اهداف نظام همسو باشد حمایت می کند گفت: قطعا جشنواره فیلم شهر می تواند تاثیرات مثبتی در جهت تبادل تجربیات و استفاده از امکانات موجود در اختیار فیلمسازان قرار دهد.

شایان ذکر است، پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران 3 تا 12 خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار