انتقاد کمیسیون بین المللی "آزادی ادیان" از عملکرد رژیم بحرین

کمیسیون بین المللی " آزادی ادیان" در آمریکا، تبعیض مذهبی در بحرین را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ی
به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ در گزارش سالانه کمیسیون بین المللی آزادی ادیان، به وضع اسف‌بار تبعیض مذهبی در بحرین اشاره شده و آمده است: اکثریت شیعه در بحرین مورد آزار و اذیت حکومت قرار می‌گیرند. آنها بدون هیچ دلیل قانونی بازداشت می‌شوند و روزانه شاهد رفتارهای مستبدانه نیروهای دولتی علیه این قشر هستیم. آل خلیفه هیچ نظارتی بر بازداشت های غیرقانونی، شکنجه و حتی کشتن اکثریت شیعه به دست نیروهای امنیتی ندارد. دادگاههای این کشور به ندرت افسر پلیسی را به دلیل قتل شیعیان مجازات می‌کنند؛ اما جمعیت شیعه با شدیدترین احکام قضایی روبرو می‌شوند. دولت بحرین هنوز حاضر به ارائه جزئیات کشتار شیعیان در اعتراضات مردمی سال 2011 (1390) نشده است.

در این گزارش از مقامات بحرین خواسته شده است توضیح قانع کننده‌ای برای بازداشت "شیخ علی سلمان،" رهبر جبهه مخالفان دولتی ارائه دهند.

بحرین از اواسط فوریه 2011 (اواخر بهمن 89) شاهد قیام اکثریت شیعه علیه رژیم آل خلیفه بود. این تظاهرات صلح آمیز با سرکوب شدید نیروهای دولتی مواجه شد و دست کم صدها نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند. نا‌آرامی ها در بحرین هنوز ادامه دارد و مقامات دولتی سعی می‌کنند با بازداشت و حبس های طولانی، مخالفان را مجبور به عقب نشینی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار