حاشیه‌ اختتامیه نخستین جشنواره مستقل بین المللی فجر؛

«ایوبی» به «رضاداد» فرصت استراحت داد / رد پای شعر و ادب در اختتامیه جشنواره‌ی سینمایی

رئیس سازمان سینمایی با تشکر از زحمات دبیر جشنواره و با گفتن خسته نباشید به وی فرصت استراحت داد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ مراسم سی و سومین جشنواره‌ بین المللی فجر که برای اولین بار به صورت مستقل از بخش ملی برگزار‌ می‌شد شب گذشته به پایان رسید.

در ابتدا حضار و خبرنگاران انتظار تأخیر طولانی از برگزاری این مراسم داشتند به طور کم سابقه‌ای مراسم 15 دقیقه پس از ساعت مقرر با سرود جمهور ی اسلامی ایران آغاز شد.

گروه موسیقی سنتی قبل از شروع برنامه برای اجرا به روی صحنه رفت و بالاخره پس از مقدمه‌چینی مجری برنامه، از دبیر جشنواره دعوت به سخنرانی شد.

وی با روخوانی سریع متن آیین اختتتامیه خودش از وزیر فرهنگ و ارشاد دعوت به سخنرانی کرد.

در این مراسم ردپای ادب و هنر هم پیدا بود چون از دو مولانا شناس به نامهای "لیلی انور" و "ولادیمیر مالایشف" روسی دعوت به اجرا شد. این دو مولانا‌شناس نشان شمس را از دستان رئیس سازمان سینمایی دریافت کردند. "ایوبی" پس از تحسین فعالیت‌های بین المللی "لیلی انور" به هر دو نفر نشان شمس تبریزی را اهدا کرد.

نکته جالب این جا بود که پس از اهدای جوایز و دعوت از داوران ایرانی که اغلب بازیگران و فیلمسازان بودند پس از پایان مراسم اهدا تالار وحدت را به سرعت ترک می‌کردند. "نگار جواهریان" هم با وجود اینکه در سالن تالار وحدت قدم می‌زد پاسخگوی هیچ خبرنگاری نبود.

بنابر این گزارش؛ با وجود در جریان بودن مراسم اختتامیه تعدادی از  فیلمسازان ایرانی و خارجی و بازیگران داخلی در سالن و محوطه‌ی بیرونی تالار وحدت با یکدیگر مشغول صحبت کردن بودند و در سالن اصلی حضور نداشتند. در این مراسم به چند نفر از فیلمسازان و بازیگران ایرانی هم تندیس و سیمرغ اهدا شد.

مراسم اختتامیه زودتر از آنچه تصور می‌شد با اجرای گروه دف نوازان "ناریکا" که همه ی آنها بانو بودند به کار خود پایان داد.

رئیس سازمان سینمایی پس از پایان مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن پاسخ به سوالات آنها به دبیر جشنواره خسته نباشید گفت و بیان کرد: دبیری جشنواره کار دشواری است که ما نباید انتظار داشته باشیم این کار سخت چندین سال متوالی بر عهده‌ی یک نفر باشد. آقای رضا داد، تلاش و زحمت زیادی برای جشنواره‌های ما متحمل شد و از این طریق فرصت استراحت به وی داده می‌شود.

یکی از بخش‌های اهدای جوایز جایزه‌ی ویژه‌ی هیات داوران بود که پنج بانوی مسلمان داور آن بودند. "مریلا زارعی" و "هنگامه قاضیانی" در جمع این پنج داور قرار داشتند. ضمن اینکه فرزند مرحوم ملاقلی پور به دلیل ساختن فیلم "قندون جهیزیه" سیمرغ بلورین و جایزه نقدی دریافت کرد. این جایزه به خاطر بهترین استعداد جوان در جشنواره بود.

در حاشیه‌‌ی مراسم "علیرضا رضا داد" دبیر جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر تمایل به کناره‌گیری از دبیری جشنواره را اعلام کرد.

وی در سخنان خود بیان کرده که ترجیح می‌دهد به عنوان مشاور عالی سازمان سینمایی نقش مهمترین ایفا کند.

وی درخصوص انجام مأموریت خود به عنوان دبیر جشنواره ابراز خرسندی کرده و از اینکه این مسئولیت را به خوبی انجام داده از خدا سپاسگذار بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار