يک نماينده سابق پارلمان کويت به سبب اظهارات کذب درباره ايران بازداشت شد

وزارت کشور کویت اعلام کرد ولید الطبطبایی از نمایندگان سابق کویت جمعه به سبب اینکه گفته است ایران بر مقامات کویتی فشار وارد می کند تا یک ولیعهد جدید انتخاب کند ،‌ بازداشت شد.


به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از کویت ، وزارت کشور کویت اعلام کرد ولید الطبطبایی از نمایندگان سابق کویت جمعه به سبب اینکه گفته است ایران بر مقامات کویتی فشار وارد می کند تا یک ولیعهد جدید انتخاب کند ،‌ بازداشت شد.
وزارت کشور کویت اعلام کرد طبطبایی که به سبب خصومت با ایران شهرت دارد ، براساس دستور دادستان کل به« سبب انتشار اخبار کذب درباره اوضاع داخلی کشور و ضربه زدن به جایگاه ولیعهد در شبکه های اجتماعی » بازداشت شد.
این وزارتخانه در بیانیه ای افزود:« این نماینده سابق که از اسلامگرایان سنی کویت است برای بازجویی به دادستانی تحویل داده خواهد شد.»
این نماینده سابق در توییتی که پنجشنبه پست شده است نوشت ایران بر کویت فشار وارد می کند تا به جای شیخ نواف احمد الصباح 76 ساله ، یک شاهزاده دیگر که روابط مستحکمی با تهران دارد ،‌منصوب کند.
وی امیدوار است این تلاش ایران شکست بخورد.
براساس قانون اساسی کویت ، ولیعهد را امیر انتخاب و پارلمان تایید می کند.
شیخ نواف از برادران ناتنی شیخ صباح الاحمد الصباح سال 2006 به این مقام منصوب شد.
انور الطبطبایی تصریح کرد برادرش به دستور امنیت کشور دستگیر شده است .
کویت شمار زیادی از فعالان اینترنتی و نمایندگان سابق را به سبب سخنانی که برای روابط این کشور با کشورهایی مانند عربستان سعودی ،‌مصر ،‌بحرین و یا ایران زیانبار توصیف شده است ،‌بازداشت کرده است.
دستگاه قضایی کویت دهها تن دیگر را به سبب توهین به امیر در شبکه های اجتماعی محکوم کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار