گاردين: ايران درمورد زمان بندی لغو تحريم ها انعطاف بيشتری نشان می دهد

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سخنان روز چهارشنبه خود نشان داد کشورش آمادگی دارد در زمینه زمان بندی لغو تحریم ها انعطاف بیشتری نشان دهد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه گاردین در گزارشی نوشت محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سخنان روز چهارشنبه خود نشان داد که کشورش آمادگی دارد در زمینه زمان بندی لغو تحریم ها از خود انعطاف بیشتری نشان دهد. 
این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم اسپنسر اکرمن نوشت: ظریف در سخنان خود در دانشگاه نیویورک اعلام کرد ایران احتمالا با یک فاصله چند هفته ای بین محدود کردن برنامه هسته ای این کشور و لغو تحریم های بین المللی موافقت خواهد کرد. 
سران ایران، ازجمله رهبر معظم این کشور همواره تاکید کرده اند که تحریم های بین المللی باید بلافاصله پس از اجرایی شدن توافقنامه لغو شود.  اما اکنون وزیر امور خارجه ایران با اعلام آمادگی برای پذیرفتن اقدامات متقابل به علاوه یک فاصله چند هفته ای بین محدود شدن برنامه هسته ای این کشور و لغو تحریم ها سطح جدیدی از انعطاف پذیری را در زمینه چگونگی اجرای توافقنامه ای که قرار است تا پایان ژوئن به امضا برسد، نشان داد. 
لغو یک جا و زود هنگام تحریم های ایران احتمالا با مقاومت شدید کنگره آمریکا مواجه خواهد شد، جایی که نمایندگان جمهوریخواه و بسیاری از دموکرات ها از دیپلماسی دولت در برابر دشمن اصلی خود در خاورمیانه انتقاد می کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار