وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نگران ارزش های دینی نباشید/ تخصیص 20 میلیارد تومان برای تجهیز و بازسازی سینماهای کشور

علی جنتی گفت: این وزارتخانه نظارت کافی و لازم بر محتوا و ارزش دینی در کنسرت های موسیقی دارد و کسی دلواپسی و نگران در این زمینه نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ علی جنتی در در جمع هنرمندان و فرهنگوران استان فارس در شیراز بیان کرد: اعزام گروه های موسیقی برای اجرای کنسرت در خارج از کشور از برنامه های اصلی این وزارتخانه است و تلاش می کنیم در اعزام ها، هنر و هنرمندان موسیقی استان ها و بخش های مختلف کشور استفاده شود.


وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته در اصفهان 180 کنسرت موسیقی برگزار شده افزود: در بخش موسیقی در برخی از استان های کشور هیچ مشکلی نداریم و کنسرت ها بخوبی برگزار و شادی و نشاط به خوبی در آنها دیده می شود.

جنتی افزود فارس جایگاه و ظرفیت ویژه ای در بخش موسیقی دارد و معتقدیم موسیقی باید در این استان بدرستی برگزار شود .

 وی اضافه کرد: این وزارتخانه جشنواره های ملی و بین المللی متناسب با تخصص و فرهنگ هر استان را تعریف کرده است که با توجه به ظرفیت فارس به عنوان خاستگاه شعر و ادب، باید جشنواره سالانه ادبی در بعد بین المللی در این استان برگزار شود.


وی با اشاره به تخصیص 20 میلیارد تومان برای تجهیز و بازسازی سینماهای کشور ادامه داد: در بخش سینماها در کشور نیز رایزنی هایی با نهادهای مالی انجام شده است که تعدادی از سینماهای فرسوده کشور بازسازی و تجهیز شود.

جنتی گفت: صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران ، صندوقی برای حمایت از این قشر و رفع مشکلات آنهاست که بدهی زیادی داشت که با رایزنی هایی با سازمان تامین اجتماعی تلاش کردیم خدمات این قشر قطع نشود.

 
وی بیان کرد: در حال حاضر 60 هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند که برخی از آنها نویسنده، هنرمند و روزنامه نگار نبودند که اعضای این صندوق پالایش شدند و هم اینک خدمات به قشر واقعی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران ارائه می شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از شناسایی حدود 150 مجتمع فرهنگی و هنری که قابلیت برخوداری از سالن تئاتر دارند، در کشور خبر داد و افزود: ردیف تخصیص بودجه برای تجهیز این سالن ها به مراکز فعال تئاتر قرار گرفته اند.

علی جنتی با اشاره به اهمیت ساخت موزه هنرهای معاصر شیراز گفت: هم اکنون دولت قادر نخواهد بود این موزه را به اتمام برسانند از همین رو ضروری است این مهم با همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس ساخته شود.

انتهای پیام/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.