رئیس جمهور :

بزرگترین کارخانه آلومینیوم جنوب کشور در لامرد ساخته می‌شود

رییس جمهور از ساخت بزرگترین کارخانه آلومینیوم جنوب کشور و همچنین بهره‌برداری از نیروگاه ترکیبی با اعتبار 550 میلیون دلاری در منطقه اقتصادی لامرد خبر داد.

قبل از لغو تحریم ها توانستیم تحریم ها را مهار و با افزایش تولید اقتصاد کشور را از رکود خارج کنیمبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس جمهور در جمع مردم استان فارس با اشاره به اینکه شیراز شهر خاندان رسالت و حرم سوم اهل بیت و شهر فرهنگ و ادب هنر است افزود: بزرگان این سرزمین شیراز را پایتخت زبان فارسی قرار دادند و این شهر را پایتخت فرهنگ می دانند.

حسن روحانی در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) در دیدار مردم استان فارس افزود: سعدی و حافظ نه تنها پاسدار زبان فارسی و ادب و فرهنگ بودند بلکه درس زندگی را و سیاست داخلی و خارجی را به ما آموختند.

وی حافظ را ترسیم کننده ی خط سیاست داخلی و خارجی برشمرد و افزود : شعر معروف با دوستان مروت با دشمنان مدارا همان درس همدلی و همزبانی است و امسال سال وحدت ، برادری ، دوستی و صمیمیت است. 

رییس جمهور گفت: ما درس محبت، وحدت و همدلی را از سعدی آموختیم که گفت:

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند

وی همچنین ضمن تبریک میلاد امام علی (ع) و روز کارگر به کارگران گفت: دولت با همه تلاش مسیر رونق کشور را آماده می کند.

دکتر روحانی بیان کرد: اگر امروز دنیا ، خط و بیان حافظ را به عنوان تیتر سیاست خارجی خود قرار داده بود ،امروز دیگر افراطی گری را در منطقه نداشتیم.

وی گفت: منطق دولت تدبیر و اعتدال با همه جهان همان با دوستان مروت با دشمنان مدارا است و مذاکره با 1+5 پیرو همین منطق است.

دکتر روحانی  با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده با صدای رسا از حقوق ملت ایران دفاع می کند ،افزود: به دانشمندان هسته ای و سیاستمداران کشورمان افتخار می کنیم.

وی افزود: با هدایت رهبری در آینده نه چندان دور قطعنامه های سازمان ملل را لغو می کنیم.

دکتر حسن روحانی با بیان اینکه صادرات محصولات ایران به جهان رونق اقتصادی کشور را به دنبال دارد گفت: قبل از لغو تحریم ها توانستیم تحریم ها را مهار و با افزایش تولید اقتصاد کشور را از رکود خارج کنیم.

رئیس جمهور در جمع مردم استان فارس گفت: قبل از لغو تحریم ها توانستیم تحریم ها را مهار و با افزایش تولید اقتصاد کشور را از رکود خارج کنیم.

92 طرح با اعتبار 953 میلیارد تومان در سال 94 و 95 در فارس به بهره برداری می رسد

روحانی از پیشرفت 23 درصدی آزاد راه شیراز، اصفهان خبر داد و گفت: با افتتاح طرح  این آزاد راه، مسیر شیراز، اصفهان 100 کیلومتر کوتاه تر می شود.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات دولت در بخش کشاورزی استان گفت: با وجود اینکه فارس با کمبود آب و خشکسالی مواجه است ، 10 درصد تولید محصولات کشاورزی کشور را تامین می کند .

روحانی افزود : امسال و سال آینده آب رسانی به 369 روستای فارس به پایان میرسد و سدهای چشمه عاشق و تنگه براف به بهره برداری می رسد.

رئیس جمهور همچنین از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار سال 93 برای احیای تالاب ها و دریاچه های استان فارس خبر داد و گفت : امسال باید 27 هزار هکتار از تالاب ها و زمین های کشاورزی استان احیا شود و این موضوع تنها با عزم و اراده جدی و همکاری مردم و دولت محقق می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون در زمینه پتروشیمی در فارس اقدامات اساسی انجام شده است، از تخصیص اعتبار 900 میلیون دلاری برای پالایشگاه پارسیان و مهر خبر داد، و گفت: با راه اندازی پالایشگاه دوم فارس در آینده 120 هزار شبکه به تولیدات کشور افزوده می شود.

دکتر روحانی از ساخت بزرگترین کارخانه آلومینیوم جنوب کشور تا سال 96 خبر داد و افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی در منطقه اقتصادی لامرد نیز با 550 میلیون دلار به بهره برداری می رسد.

وی همچنین با اشاره به اکتشافات معادن منطقه بهرام گور گفت: تاکنون 5 هزار کیلومتر از این منطقه برای اکتشافات اولیه آزاد شده و با راه اندازی این معادن تحول بزرگی در زمینه اقتصاد استان فارس رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.