آیت الله مکارم:

ادعای گزینه روی میز برگشت به قانون جنگل است/ دور زدن شورای امنیت مرسوم شده است

آیت الله مکارم شیرازی گفت: این که می گویند همه گزینه روی میز است مساوی با برگشت به قانون جنگل است.

 به گزارشخبرنگار قرآن و معارف باشگاه خبرنگاران آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با تبریک میلاد امام جواد(ع) و با بیان حدیثی از امام نهم  که می فرمایند؛ واجب است در غیبت امام زمان(عج) انتظارش را بکشند و در حضورش اطاعت کنند. 

وی اظهار داشت: خداوند همان گونه که کار حضرت موسی(ع) را یک شبه اصلاح کرد کار امام زمان (عج) را نیز یک شبه درست می کند و در ادامه می فرمایند؛ انتظار عملی  فرج آن حضرت افضل ترین  اعمال  امت رسول خدا(ص) است.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به ادعای گزینه ها روی میز است گفت: این مسائل برای ما دردناک است  این که می گویندگزینه ها  روی میز است مساوی  با برگشت به قانون جنگل است.

وی ادامه داد: اقدامات عربستان و داعش نیز  برگشت به قانون جنگل است.

آیت الله مکارم با اشاره به اینکه کشورها با در خطر افتادن منافع خود به دیگران حمله می کنند، بیان داشت: امروز دنیا نا امن و جمله گزینه‌های روی میز بسیار زشت است.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که کار اقدام عربستان، داعش و ... بازگشت به قانون جنگل است اظهار داشت: باید در چنین شرایطی عقلای دنیا فکری بیندیشدند؛ چرا که اگر این وضع ادامه پیدا کند، دنیا هرگز روی امنیت را به خود نخواهد دید.

وی ابراز داشت: امیدواریم خداوند متعال مصلح حقیقی را برساند؛ چرا که بشر ثابت کرده است که با پای خود نمی تواند این راه را بپیماید.

آیت الله مکارم شیرازی در بخشی دیگر از سخنان خود به روایتی از امام جواد(ع) اشاره و گفت:  این امام همام فرمودند: افضل اعمال شیعیان ما انتظار فرج است.

وی  تصریح کرد: انتظار فرج به سه مرحله قلبی، لفظی و عملی تقسیم می شود.

معظم له ادامه داد: منظور امام جواد(ع) از این روایت انتظار عملی است: چرا که شخص باید هم خود و هم دیگران را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کند.

منبع:حوزه

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار