کرمان؛

پته کرمان استاندارد سازی می‌شود

سرپرست معاونت صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي کرمان گفت: صنایع دستی و میراث و گردشگری و پته که یکی از هنرهای دستی و بومی هنرمندان کرمانی است استانداری سازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، و به گزارش از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمان، غلامرضا فرخی مدیر بافت تاریخی کرمان افزود: کالاهای صنایع دستی کرمان که پته اولین انتخاب در این زمینه است در این استان استاندارد سازی می‌شود.

وی اشاره کرد: کرمان رشته‌های مختلفی از صنایع دستی را دارا است که به صورت بومی این صنایع دستی تولید می شود و برای اینکه اصالت و کیفیت صنایع دستی حفظ شود بهترین راه حل استاندارد سازی این صنایع بوده که در اولویت کار معاونت صنایع دستی قرار گرفته است.

فرخی تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند باعت حفظ و تثبیت جایگاه صنایع دستی کرمان در ایران و جهان باشد استاندارد سازی صنایع دستی است، ضمن اینکه باید مراحل تولید صنایع دستی، ابزار تولید، نحوه بسته‌‌بندی، شرایط کارگاهی و مواد اولیه‌ای که درساخت این صنایع دستی به کار می‌رود طی آیین نامه قانونمند باشد.

وی در پاپان خاطر نشان کرد: باید از ورود صنایع دستی چینی و غیر استاندارد جلوگیری شود چرا که مانعی در مسیر رشد و توسعه صنایع دستی است.   

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.