معاون توسعه صادرات بین‌الملل وزارت بهداشت خبر داد:

صادارات 240 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی به عراق

مهدوی گفت: پس از برپایی نمایشگاه تجهیزات پزشکی در عراق میزان صادرات این محصولات به این کشور به 240 میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ آصف مهدوی، معاون توسعه صادرات بین‌الملل وزارت بهداشت در نشست هم اندیشی هجدهمین نمایشگاه ایران هلث در خصوص  صادرات تجهیزات پزشکی گفت: هم اکنون تجهیزات پزشکی ایران بیشتر به منطقه خاورمیانه صادر می‌شود البته این مسئله در ارتباط با کشور‌های اروپایی و آمریکایی نیز وجود دارد برای صادرات تجهیزات پزشکی به این کشور ها باید به طور حتم مجوز های اف دی ای و سی ای را دریافت کرد.

وی افزود : وزارت بهداشت در زمینه تجهیزات پزشکی برنامه هایی در دست اقدام دارد که از جمله آنها می‌توان به آغاز صادرات تجهیزات پزشکی به کشور عراق در سال جاری اشاره کرد. در بهمن ماه سال گذشته نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران در عراق برگزار شد و به دلیل تفاهمی که میان وزیر بهداشت ایران با عراق ایجاد شد هم اکنون شرکت‌های تجهیزات پزشکی با آسودگی خاطر بیشتری با این کشور به صادرات می پردازند.

معاون توسعه صادرات بین‌الملل وزارت بهداشت ادامه داد: پس از برپایی نمایشگاه تجهیزات پزشکی در كشور عراق میزان صادرات این نوع محصول به این کشور به حدود 240 میلیون دولار رسیده است كه این میزان صادرات به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص دارد.

آصفی تصریح کرد : وزارت بهداشت در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی نظارت می‌کند تا محصول بی‌کیفیت به کشورهای دیگر صادر نشود. علاوه بر آن برنامه هایی در زمینه ترویج و توسعه صادرات این محصولات دارديم.

وي در خصوص قطع صادرات تجهیزات پزشکی به افغانستان بیان داشت: شرکت‌های تجهیزات پزشکی که صادراتشان با كشور افغانستان قطع شد نتوانستند تجارتشان را با این کشور پیش ببرند . بدین معنا که در زمینه متعادل کردن رقابت تجاری خود با افغانستان نا موفق بودند.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.