یادداشت

انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی و روی برگرداندن یار گرمابه و گلستان!

اختلافات اخیر اسراییل و آمریکا، دولتمردان رژیم صهیونیستی را بر آن داشته تا با حملات نظامی به کشورهای منطقه انزوای بین‌المللی خود را به تأخیر بیندازد.

به‌ گزارش خبرنگار سیاست‌ خارجی باشگاه خبرنگاران، "علی محمودی" کارشناس مسائل خاورمیانه طی یادداشتی پیرامون حملات‌ هوایی رژیم صهیونیستی به   خاک سوریه مطالبی ارائه کرد.
 
متن این مصاحبه به شرح زیر است:

نخستین برخوردهای نظامی رژیم صهیونیستی و سوریه به دهه‌های 1950-1960 میلادی برمی‌گردد و آخرین درگیری نیز "جنگ رمضان" سال 1973 است. پس از این تنش‌ها ما دیگر شاهد برخورد نظامی بین این دو رقیب منطقه‌ای نبوده‌ایم تا اینکه تجاوز اخیر صورت گرفت.

بعد از آغاز فعالیت‌های تروریستی در سوریه و برهم‌ خوردن نظم سیاسی این کشور، ارتش رژیم صهیونستی آغاز به مداخله در امور دمشق کرد و درسالهای اخیر اقدام به‌ بمباران برخی مناطق کرد.
 
در ادبیات‌ سیاسی، از این‌گونه اقداماتی که رژیم صهیونستی علیه دولت‌های دیگر به‌کار می‌برد، «ابهام نظامی» یاد می‌شود.
 
این نوع حملات، از چند زاویه قابل بررسی است، یکی موضوع اتهامات بی‌پایه و اساسی که این رژیم جعلی به جبهه مقاومت وارد می‌کند و
 
موضوع دیگر اتفاق‌هایی است که در چند سال اخیر در جهان عرب شکل گرفته و به نفع رژیم صهیونیستی تمام شده است.
 
کشورهایی مانند؛ سوریه، لیبی، عراق و سودان که با سلطه‌جویی این کشور مخالف بودند هر کدام در داخل خاک خود،دچاربحران‌هایی شدند که متاسفانه از برخی جهات به سود این رژیم تمام شد.   
 
وقتی ناآرامی‌ها در سوریه شروع شد، موازنه قوا به نفع رژیم صهیونیستی تغییر کرد و این رژیم هر از چند گاهی دست به ماجراجویی‌هایی ‌مانند حمله به حریم هوایی سوریه زد. 
 
حملات هوایی( پراکنده) رژیم صهیونیستی به سوریه با اهداف خاصی همچون رصدکردن و عکس‌العمل بازیگران منطقه‌ای، بین‌المللی دنبال می‌شود. 
 
با توجه به کنفرانس آتی ژنو (که با حضور برخی از دولت‌ها و به احتمال زیاد ایران جهت حل بحران سوریه تشکیل خواهد شد)، هدف رژیم صهیونیستی از این اقدامات پیچیده‌تر کردن اوضاع داخلی سوریه است.
 
کمک به گروه‌های تروریستی فعال درسوریه نیز از اهداف آشکار این رژیم به شمار می‌آید. وقتی تروریست‌های تکفیری در نبردهایشان دچار شکست می‌شوند و برتری با ارتش سوریه همراه‌ می‌شود، در این هنگام، رژیم صهیونیستی سعی می‌کند، مناطقی را که به‌نفع مخالفین دولت سوریه هست را بمباران کنند تا روحیه معارضین تقویت شود.                           
 
نکته‌ی دیگر مربوط به اختلافاتی می‌شود که در سالهای اخیر بین مقامات ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به‌وجود آمده و صهیونیست‌ها با این تجاوزها به‌دنبال نشان‌دادن قدرت‌نمایی منطقه‌ای خود به آمریکا هستند.      
 
دولت اوباما مانند حاکمان سابق این کشور، دیگر بهای چندانی به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد. این بی‌توجهی‌ها باعث شده که رژیم صهیونیستی بارها اعتراض خود را به کاخ سفید اعلام کند و با این حملات بخواهد، اعلام موجودیت کند. آن‌ها در نظم سیاسی منطقه برخلاف خواست مقامات امریکایی حرکت می‌کند تا بگوید ما می‌توانیم دردسرهایی را برای منطقه ایجاد کنیم .
 
تحلیل حقوقی این قضیه بدین صورت است که رژیم صهیونستی با این تجاوزها قوانین بین‌المللی را نقض کرده و حاکمیت دولت سوریه را زیر پا گذاشته است، درنتیجه این رژیم جعلی، به‌دلیل خسارتی که وارد کرده مسئول اصلی و مستقیم این‌ ماجرا شناخته می‌شود. 
 
در پایان می‌توان چنین نتیجه گرفت که شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند به این تجاوزهای رژیم صهیونیستی واکنش مقتدرانه‌ای نشان دهد ولی متاسفانه تا‌ به‌ حال چنین نبوده و این حملات را محکوم نکرده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، رژیم ، صهیونستی ، حمله ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار