با حضور مردم و مسئولان انجام شد؛

رونمایی از تندیس "شهید سرلشکر خلبان یاسینی" در "آبادان"

با حضور جمع کثیری از مردم آبادان و خرمشهر و مسئولان کشوری و محلی، از تندیس "امیر سرلشکر شهید خلبان علیرضا یاسینی" به همراه ماکت جنگنده هواپیمای F4 در محل میدان شهید یاسینی (فلکه فرودگاه) رونمایی شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  طی مراسمی و با حضور امیر سرتیپ "ناصر آراسته" رئیس هیئت معارف جنگ، امیر سرتیپ خلبان «علیرضا برخورجانشین» فرمانده نیروی هوایی، حجت‌الاسلام والمسلمین "ابراهیمی" امام جمعه، "محمودرضا شیرازی" شهردار و جمع کثیری از مردم "آبادان" و "خرمشهر" و مسئولان کشوری و لشکری از تندیس شهید والامقام امیر سرلشکر خلبان «علیرضا یاسینی» به همراه ماکت جنگنده هواپیمای F4 در محل میدان شهید یاسینی (فلکه فرودگاه) رونمایی شد.

شهردار آبادان در این آئین اظهارداشت: شهید یاسینی رکورددار پرواز در هشت سال دفاع مقدس بود که بیش از 90 عملیات برون مرزی در عراق را به انجام رساند.

محمودرضا شیرازی افزود: شهید یاسینی با انجام بیش از 2700 سوتی پرواز، دو نشان لیاقت از فرماندهی معظم کل قوا دریافت کرد.

شهردار آبادان تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در قالب ساخت تندیس و یادمان شهیدان از سال 90 در دستور کار شهرداری و شورای این شهر  قرار داشت لذا با هماهنگی بنیاد شهید، امام جمعه و اعضای شورای شهر کار ساخت تندیس شهید یاسینی را شروع کردیم و از نکات قابل توجه در این خصوص، همراهی و حضور پر رنگ نیروی هوایی در این زمینه بود.

وی با اشاره به اینکه روستای خرخره محل زادگاه شهید والامقام سرلشکر خلبان علیرضا یاسینی است، تصریح کرد: همچنین تندیس دیگری با ژست دیگری از شهید ساخته و در محل این روستا برای آشنایی راهیان نور نصب شده است.

به گفته شیرازی، همچنین موضوع تغییرنام روستای "خِرخِره" به "یاسینی" از سوی فرمانداری ویژه آبادان در دست پیگیری است.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین "ابراهیمی" امام جمعه آبادان عنوان کرد: شهدای نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان باعث شدند آثار و حماسه در کشورهای "عراق"، "سوریه"، "لبنان"، "یمن" و دیگر کشورها نیز مشاهده شود.

امیر سرتیپ "ناصر آراسته"، رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نیز در این مراسم گفت: شهید یاسینی از انقلاب هیچ توقعی نداشت و افسری کم توقع بود که چیزی را بر نظام تحمیل نمی کرد و همچنین محبوب مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه شهید یاسینی به همراه شهید دوران از محورهای اصلی عملیات بود، افزود: شهید یاسینی فردی بی ادعا و جسور بود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در ادامه مراسم خاطراتی از شهید یاسینی را بازگو کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار