عضو انجمن گوش گلو، بینی و سر و گردن:

آموزش‌های کوتاه مدت برای انجام جراحی بینی کفایت نمی‌کند/ تنها جراحان پلاستیک مجاز به عمل بینی هستند

عضو انجمن گوش گلو، بینی و سر و گردن با بیان اینکه دخالت گروه‌های دیگر پزشکی در عرصه گوش حلق و بینی، از دیگر مشکلات این عرصه است، گفت: آموزش‌های کوتاه مدت برای انجام جراحی بینی کفابت نمی‌کند.

آموزش‌های کوتاه مدت برای انجام جراحی بینی کفایت نمی‌کند/ تنها جراحان پلاستیک مجاز به عمل بینی هستند عضو انجمن گوش گلو، بینی و سر و گردن در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه انجمن گوش، گلو، بینی و سر و گردن نیز مانند انجمن‌های دیگر با چالش‌هایی مواجه است، افزود: مشکلات مالی اولین چالش این عرصه است که به دلیل عدم دریافت کمک مالی از دولت برای برگزاری کنگره‌های علمی دچار مشکل است. 

وی با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر، برخی از انجمن‌ها مانند انجمن گوش، حلق و بینی، تاثیر گذاری زیادی در سیاست گذاری‌ها و روند آموزش دارند، اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما این ارتباط محدود است که خوشبختانه در دولت جدید نقش انجمن‌ها نسبت به گذشته پررنگ‌تر شده اما هنوز تا رسیدن به جایی که انجمن‌ها در سیاست گذاری‌ها نقش داشته باشند، فاصله زیادی داریم. 

عضو انجمن گوش، گلو، بینی و سر و گردن ادامه داد: تعرفه‌ها از دیگر چالش‌های این عرصه هستند که در دولت جدید تعرفه‌های جدید تصویب شده اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده که در صورت اجرایی شدن می‌تواند تا حدی مشکلات این عرصه را حل کند. 

وی با بیان اینکه دخالت گروه‌های دیگر پزشکی در عرصه گوش حلق و بینی، از دیگر مشکلات این عرصه است، تصریح کرد: این رشته خواستار زیادی دارد که گروه‌های دیگر با انگیزه مالی به این رشته ورود می‌یابند، در حالی که تنها گروه جراحان بینی و جراحان پلاستیک مجاز به ورود به این عرصه هستند. 

شیرازی یادآور شد: در صورتی که جراحی، آموزش‌های لازم را گذرانده و دانش کافی از این عرصه داشته باشد، می‌تواند در این عرصه فعالیت کند اما متاسفانه مشاهده می‌شود، افرادی از گروه‌های دیگر بدون گذراندن دوره‌های مهارتی به این عرصه وارد می‌شوند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش‌های کوتاه مدت برای انجام جراحی بینی کفابت نمی‌کند و انجام این اعمال باید بعد از گذراندن آموزش‌هایی زیر نظر جراحان گوش حلق و بینی و جراحان پلاستیک باشد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار