مربیان ایرانی عامل انگیزشی کوچ ورزشکاران

"حاضر خوری" همسایه شمالی با ثروت ایرانی

کوچ فرنگی‌کاران و تکواندوکاران ایرانی به ورزش جمهوری آذربایجان دارای یک وجه تشابه به نام مربیان ایرانی است.

کشتی فرنگی و تکواندو در یک مسیر!؟

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ حضور برخی کشتی گیران ایرانی در قالب تیم ملی جمهوری آذربایجان در رقابت‌های بین‌المللی و مدال‌آوری آنها به خصوص در رشته فرنگی باعث شد آذری‌ها با نگاهی دیگر به ورزش ایران داخل شده و شروع به شکار کنند!

شنیده می‌شود آذربایجانی‌ها در داخل ایران مشغول استعدادیابی هستند و با پیشنهادات اغوا کننده اقدام به جذب ورزشکاران خوب ایرانی برای ورزش خود می کنند.

گاهی این پیشنهادات جواب می‌دهد و در بسیاری موارد هم ورزشکاران با پشت کردن به مسائل مالی افتخارآفرینی زیر پرچم ایران را به پول ترجیح می‌دهند.

کم توجهی مسئولان و نگاه به زندگی آینده بعد از دوران قهرمانی نقطه نظر برخی ورزشکاران برای دادن پاسخ مثبت به آذری‌ها شده است.

اما در کنار کشتی گیران حالا چند وقتی است که صحبت از حضور پنج تکواندوکار مرد و زن ایرانی در تیم ملی جمهوری آذربایجان بوده و حتی اخیرا یکی از آنها در تورنمنت بین‌المللی مولداوی برای آذری‌ها صاحب مدال شده است!

احمد محمدی، سینا بهرامی، میلاد بیگی، سهیلا سیاحی و پریسا کفایی نفراتی هستند که بهمن سال گذشته با کمیته ملی المپیک آذربایجان مذاکراتی داشتند و بعد از آنکه متوجه شدند جایی در ترکیب تیم ملی تکواندو. ایران نخواهند داشت به پیشنهاد آذری‌ها در اوایل اسفندماه پاسخ مثبت دادند.

اما وجه تشابه در کوچ ورزشکاران کشتی فرنگی و تکواندو حضور سرمربیان ایرانی تیم های ملی این 2 رشته است.

جمشید خیرآبادی دستیار محمد بنا در المپیک لندن مدت هاست که به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان فعالیت دارد و رضا مهماندوست سرمربی پیشین و موفق تیم ملی تکواندو که به دلیل اختلافات مالی از سمت خود استعفا کرد، به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان انتخاب شده است.

مهماندوست البته قبل از المپیک لندن استعفا داد و بعد از مدتی خانه‌نشینی به عنوان سرمربی تیم ملی چین تایپه راهی این کشور شد. او بعد از بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان معرفی شده و البته هرگونه دخالت در کوچ بازیکنان ایرانی به این کشور را هم رد کرده است. 

حالا هم کمتر از 20 روز مانده به رقابت های جهانی 2015 تکواندو در روسیه باید منتظر ایرانی‌هایی باشیم که در قالب تیم های دیگر به روی شیاپ چانگ می‌روند.

البته که حضور موفق مربیان لژیونر ایرانی و فعالیت آنها در کشورهای دیگر قابل توجه و مایه افتخار برای ورزش ایران است اما لازم است برای این موضوع هم بخصوص ورزش جمهوری آذربایجان مسوولان ورزش توجه ویژه ای داشته باشند حتی اگر مربیان ایرانی دخالتی در انتقال این بازیکنان نداشته باشند اما به هر حال ورزشکارانی که به این کشور کوچ می کنند کمی احساس امنیت دارند و این تنها عامل دخالتی از نوع غیر مستقیم در کوچ ورزشکاران ایرانی است و این عامل بسیار تاثیر گذار خواهد بود و البته از اختیار مربیان خارج است.

اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه 94، باشگاه خبرنگاران در مورد کوچ تکواندوکاران ایرانی به تیم ملی جمهوری آذربایجان اخبار و گزارشاتی را منتشر کرده است که می‌توانید با کلیک بر روی لینک‌های زیر این گزارشات را بخوانید. 

-این ادعاها پوچ است

-اولین مدال تکواندو کاران ایرانی برای آذری‌ها

-ابراز وجود در هلند!

-رونمایی از اولین تکواندو کار تبعه آذری‌ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۸:۲۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
چرا نظرات رو پخش نمي كنيد؟
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۰۰:۴۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
نفرات اول تیم های ملی ما هم حمایت های مالی خوبی نمی شوند چه برسد به نفرات دوم و سوم هر وزن در تیم ملی. طبیعی است وقتی یک نفر در جایی دیگر احتمال موفقیت و کسب در آمد بهتری دارد، وضعیت کنونی را رها می کند. من بهشان حق میدهم . مگر یک نفر چند بار سن 20 تا 30 سالگی که بهترین سال های زندگی برای مدال آوری است را تجربه میکند؟
Iran (Islamic Republic of)
علی از کرمانشاه
۱۹:۰۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
متاسفانه زمانی که مسئولین قدر ورزشکاران خودمان را نمی دانند کشورهای گرگ همسایه از فرصت سوء استفاده کرده شروع به دزدیدن آنها می کنند. البته این موضوع تازگی ندارد و کشورآذربایجان وترکیه شاعرانی که هیچ وقت حتی یک بیت شعر ترکی رو نگفته اند به خاطر زندگی کردن توی محدوده ی جغرافیایی کشورشان ترک می پندارند.اینها همه سرمایه های ملی ما هستند که ماباید بهشون بها بدیم و بهشون افتخار کنیم ولی افسوس..
آخرین اخبار