گرگان؛

بازدید مدیران گلستانی از منطقه آزاد ارس

بهرامی رییس اتاق بازرگانی گرگان به همراه استاندار استان گلستان و هیئت همراه از منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ صادقلو استاندار گلستان، مرگدری معاون برنامه ریزی و امور اشتغال استانداری گلستان، بسنجیده معاون امور اقتصادی استانداری گلستان، قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، بهرامی رییس اتاق بازرگانی گرگان از صنایع فعال و پروژه های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

صادقلو ،استاندار گلستان در این بازدید گفت: رونق تولید ، اشتغالزایی و توسعه عمرانی سه مولفه مهمی است که در منطقه آزاد ارس نمود عینی یافته است.

استاندار گلستان در بازدید از منطقه آزاد ارس گفت: در راستای پیگیری ایجاد منطقه آزادتجاری صنعتی اینجه برون در استان گلستان، توصیه رئیس جمهور کشور بر این بود که از منطقه آزاد ارس بازدید و از آن بعنوان الگویی موفق در ایجاد منطقه آزاد اینجه برون استفاده نماییم.

 دکتر صادقلو همچنین افزود: سرمایه گذاری های کلان و متعددی در منطقه آزاد ارس انجام گرفته و ظرفیت درآمدزایی و اشتغال که مطالبه جامعه امروزی است در این منطقه ایجاد شده است و بنظر میرسد ارس می تواند الگویی مناسب و موفق برای سایر مناطق آزاد گردد.

 وی اظهار کرد: موضوع ایجاد منطقه آزاد در گلستان با توجه به اتصال این استان به کریدور ریلی اینچه برون - ترکمنستان - قزاقستان و نیز کریدور دریایی، همچنین برخورداری از ظرفیت‌های زیرساختی و قابلیت‌های جغرافیایی در شورای اداری مطرح شد که محدوده آن در لایحه دولت مشخص خواهد شد.

 دکتر صادقلو، با اشاره به افتتاح خط آهن مشترک ایران، ترکمنستان و قزاقستان در جریان سفر کاروان دولت تدبیر و امید و روسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان گفت : برقراری این خط آهن به جهت اتصال بین کشورهای شرق دریای خزر اهمیت زیادی دارد چرا که از یک سو می‌تواند خطوط ریلی ایران را از طریق قزاقستان به چین و روسیه متصل کند و از سوی دیگر خطوط آهن این کشورها را از مسیر قزاقستان و ترکمنستان به جنوب ایران و خلیج فارس و حتی غرب ایران و در نهایت دریای مدیترانه وصل کند.

 شایان ذکر است: استاندار گلستان و معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی بهمراه هیاتی از مدیران این دو استان از نقاط مختلف منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

 این بازدید از محل سایت های صنعتی و کارخانه ها، مراکز صنعتی، پروژه های عمرانی و صنعتی، کشاورزی، گردشگری و زیربنایی منطقه آزاد ارس به عمل آمد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.