لاریجانی در همایش فرماندهان نیروی انتظامی:

نیروی انتظامی از همه چالش‎های پیش رو به خوبی عبور کرده است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انتظامی از همه چالش‌هایی که جلوی راهش قرار داشت، به خوبی عبور کرده است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" روز شنبه در بیستمین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی اظهارداشت: همه نیروهای مسلح مردمی هستند، اما هیچ یک به اندازه نیروی انتظامی با مسایل مردم در هم تنیدگی ندارند.

وی ضمن تبریک انتصاب سردار سرتیپ "حسین اشتری" به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی گفت: یکی از ویژگی‌های وی این است که سالیان متمادی در این نیرو حضور داشته و این که رهبر معظم انقلاب، فرمانده جدید نیروی انتظامی را از درون این مجموعه انتخاب کرده است حکایت از این دارد که روند کلی حرکت این نیرو مورد توجه و تایید ایشان است. 

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: این گونه نگاه که همیشه تکیه بر سرمایه‌های درونی دستگاه باشد ، یک حرکت سنجیده است و باعث تکامل دستگاه‎ها می‌شود و حکایت‌گر نوعی اتکا به روند تکاملی آن دستگاه نیز است که نیروی انتظامی از این ویژگی برخوردار بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: فرمانده جدید نیروی انتظامی در مجموع وظایف سنگینی که در این نیرو برعهده دارد، موفق باشد. 

وی همچنین از خدمات سردار "اسماعیل احمدی مقدم" فرمانده پیشین نیروی انتظامی قدردانی کرد و اظهارداشت: ناجا در سال‌های گذشته از مجموعه بخش های مختلفی تشکیل شد و با ادغام کارهای مرزبانی تا تخصصی مختلف و کمیته انقلاب به نیروی انتظامی امروز تبدیل شد. 

رییس قوه مقننه ادامه داد: یک ارزیابی کلی نشان می دهد که نیروی انتظامی از همه چالش‌هایی که جلوی راهش قرار داشت، به خوبی عبور کرده است البته نه این که چالشی نیست، ممکن است مشکلات مادی وجود داشته باشد. 

لاریجانی افزود: همانطور که در حکم رهبر معظم انقلاب به فرمانده جدید نیروی انتظامی آمده ، قوای سه گانه باید کمک‌های مادی و معنوی به نیروی انتظامی داشته باشند که سهم قوه مقننه همان بخش معنوی است و کمک های مادی به رییس قوه مجریه بازمی گردد. 

وی یادآور شد: ارزیابی کلی از شرایط نیروی انتظامی نشان می دهد که این نهاد در برخی پروژه‌ها موفق بوده و خوب حرکت می کند. 

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در شرایط بسیار داغ منطقه که مملو از مساله امنیتی است ، جمهوری اسلامی ایران دارای یک ثبات امنیت است که این یک دستاورد برای نظام محسوب می شود و نیروی انتظامی یکی از ارکان تحقق آن است. 

لاریجانی ادامه داد: کمتر کشوری در منطقه وجود دارد که در این بحران ضد امنیتی که به وجود آمده، وضعیت مرتب و منظمی داشته باشد اما جمهوری اسلامی ایران با این که نگاه های ریب آمیز در این زمینه زیاد است از ثبات امنیتی معقول برخوردار است و این جز یک طراحی درست و حضور نیروهای پرتلاش، خلاق و مسوولیت شناس امکان پذیر نیست. 

بیستمین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با سخنان "حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی" رییس جمهوری در سالن کوثر مرکز فرماندهی ستاد ناجا آغاز به کار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار