امروز برگزار می‌شود:

نشست فوق‌العاده سران اتحادیه اروپا برای بررسی بحران مهاجران

از آغاز سال 2015 میلادی 1750 مهاجر پیش از رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره،" نشست فوق‌العاده سران کشورهای اتحادیه اروپا برای بررسی بحران مهاجران غیر‌قانونی امروز در بروکسل برگزار می‌شود. آنها قرار است درباره راه‌های مقابله با قاچاق انسان و مدیریت بحران در آبهای "قاره سبز" گفت‌وگو کنند.


یکشنبه همین هفته بیش از 800 مهاجر در مسیر اروپا و در آبهای لیبی غرق شدند. از آغاز سال جاری میلادی (در چهار ماه گذشته) 1750 مهاجر در مسیر اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

"ماتئو رنتسی" -- نخست‌وزیر ایتالیا -- خواهان مقابله سریع و مؤثر با قاچاقچیان انسان است. او آنها را "تجار بردگان قرن بیست و یکم" می‌خواند." مقصد بیشتر مهاجران غیر‌قانونی -- که در دریای مدیترانه سفر می‌کنند -- ایتالیا است و این کشور قادر نیست به تنهایی برای نجات و اسکان مهاجران و پناهجویان وارد عمل شود. بنا بر اعلام مقامات ایتالیا، 90 درصد از قایقهایی که مسیر ایتالیا را در پیش می‌گیرند، از لیبی به طرف این کشور حرکت می‌کنند. ایتالیا با بحران اقتصادی کم‌سابقه‌ای نیز دست و پنجه نرم می‌کند.
برخی منابع آگاه از تصویب طرحی در نشست امروز اتحادیه اروپا خبر می‌دهند که به موجب آن، سران کشورهای اروپایی متعهد می‌شوند اقدامات لازم و هماهنگ را برای شناسایی، توقیف و نابودی کشتیها و قایقهای مورد استفاده قاچاقچیان انجام دهند. همچنین قرار است "فدریکا موگرینی" -- مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا -- برای تعیین سیاستهای نظامی و امنیتی اروپا به منظور مقابله با بحران مهاجران غیر‌قانونی، اقدامات لازم را انجام دهد.
یکی دیگر از مسائل مورد بحث در نشست امروز بروکسل، چگونگی مدیریت مهاجرانی است که به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد می‌شوند. بسیاری از کشورهای اروپایی حاضر نیستند به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی، درهای خود را بر روی مهاجران غیر‌قانونی و پناهجویان باز کنند. آنها معتقدند پذیرش مهاجران غیر‌قانونی، تنها به تشویق علاقه‌مندان به مهاجرت و سودجویی هرچه بیشتر قاچاقچیان انسان منجر می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار