میرمرادزهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

واردات آب آخرین راه برای جبران کم‌آبی/ دولت از هدر رفتن آب در رودخانه‌ "ماشکید" جلوگیری کند

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: از رئیس‌جمهور و وزیر نیرو تقاضا می‌شود با بستن سد بر روی رودخانه ماشکید که در مرز بین ایران و پاکستان قرار دارد، آب از دست رفته را به مصرف مردم برسانند.

10 تا 15 سال بارندگی برای جبران کم‌آبی/ جلوگیری از هدر رفتن آب در رودخانه‌ ماشکیدهدایت‌الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت سفره آب‌های زیرزمینی به شکلی نیست که با چند بار بارش حل شود و ما این محدودیت را تا زمانی که سفره آب‌های زیرزمینی با نرخ بهره‌وری منفی به حالت قبل بازگردند خواهیم داشت.

وی افزود: البته بارندگی‌های اخیر میزان نرخ منفی را تا حدودی کاهش داده است اما همچنان باید سیاست‌هایی که درخصوص بازگشت بارندگی اتخاذ شده به قوت خود باقی بماند و برنامه‌ریزی بهتری برای مصارف آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و آب شرب انجام شود.

میرمرادزهی در خصوص طرح واردات آب اظهار داشت: این طرح در مجلس مطرح شده است اما با توجه به هزینه واردات و صدمه‌ها و وابستگی‌هایی که به دنبال دارد بهتر است قبل از اقدام به این کار از راه‌های مختلف مانند شیرین کردن آب دریا و آبیاری تحت فشار برای جبران کم‌آبی استفاده شود و آخرین راه واردات آب باشد.

وی همچنین بیشترین میزان کم‌آبی را برای استان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: در این استان خشکسالی بیشتر از مناطق دیگر دیده می‌شود و بسیاری از مردم به دلیل از بین رفتن باغات و زمین‌های کشاورزی از روستاها به شهر آمده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور و وزیر نیرو تقاضا می‌شود با بستن سد بر روی رودخانه ماشکید که در مرز بین ایران و پاکستان قرار دارد، آب از دست رفته را به مصرف مردم برسانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خورشيد بليده اى
۱۹:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سپاس درود به جناب اقاى مهندس ميرمرازهى که هميشه و صادقانه پيگير مشکلات مردم و 3شهرستان مهرستان سوران سراوان ميباشند.با ساختن سد ماشکيد نه تنها ميتوانيم
جلوي به هدر رفتن چندين ميليون متر مکعب اب شرين با کمترين هزينه ها را گرفت و موجب ابادانى سه شهرستان خواهد شد که اميدواريم توسط دولت همدلى جناب روحانى عزيز اىن اممر محقق شود
آخرین اخبار